Mastercard walczy z fałszywymi wnuczkami

Mastercard przygotował kampanię mającą na celu ochronę seniorów przed oszustwami "na wnuczka". Aby ich przed tym ostrzec, w najnowszym numerze "Tele Tygodnia", czasopisma popularnego w grupie wiekowej 65+, opublikował specjalną krzyżówkę.

Scenariusz oszustwa jest zawsze podobny. Przestępcy dzwonią do swoich ofiar i podszywają się pod kogoś z rodziny, kto miał wypadek i nagle potrzebuje gotówki.

Popularne są również oszustwa na fałszywego policjanta, pracownika banku, księdza lub kogoś z administracji. Choć problem jest powszechnie znany, nadal wiele osób pada jego ofiarą.

Mimo szeregu kampanii społecznych czy akcji informacyjnych, liczba przestępstw tego typu systematycznie wzrasta. Według ostrożnych szacunków w 2018 r. polscy emeryci stracili ok. 60 mln zł. W samej tylko Warszawie było to 22 mln zł – o 4 mln więcej niż w 2017 r. (dane Komendy Stołecznej Policji, 2018).

Mastercard postanowił zaangażować się w edukację seniorów, przybliżając im nowoczesne metody płatności, które są bezpieczniejsze niż gotówka. Prostym sposobem na uchronienie się przed oszustami jest bowiem trzymanie oszczędności w banku i płacenie kartą. Przygotował więc specjalną krzyżówkę w „Tele Tygodniu”, w której pytania skonstruowane są w tak, by odpowiedź na nie wymagała wiedzy na temat sposobów ochrony przed oszustwami „na legendę”. Rozwiązanie krzyżówki należy wpisać na specjalnej stronie, na której znajdują się także wskazówki, jak ustrzec się złodziei, dlatego warto trzymać ją blisko telefonu, by zawsze mieć ją pod ręką.

- Korzystanie z nowoczesnej bankowości, w tym z płatności bezgotówkowych, nie tylko zwiększa dostęp do środków finansowych, ale też pomaga dbać o ich bezpieczeństwo. Jest ono w centrum wszystkiego, co robimy w Mastercard – mówi Paweł Kotowski, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe. - Dlatego oferujemy coraz nowsze zabezpieczenia, ale też angażujemy się w działania edukacyjne. Tym razem chcemy pomóc seniorom zdobyć podstawowe informacje, które mogą uchronić ich przed oszustwami – tłumaczy.  Za kreację reklamy odpowiedzialna jest agencja McCann Worldgroup, zakupem mediów zajął się Carat.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 2683 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }