Duży Ben z aplikacją mobilną dla klientów

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben uruchomiła program lojalnościowy "Ekipa Dużego Bena", który obejmie wszystkie sklepy tej sieci w Polsce.

Zgłoszenia do programu  przyjmowane są m.in. przez uruchomioną w marcu br. aplikację mobilną Dużego Bena.

– Ekipa Dużego Bena rośnie w siłę. Mam tu na myśli zarówno rozwój konceptu, jak i rosnącą liczbę lokalizacji i klientów. Nasza wizja tego, jak Polacy chcą kupować alkohol zakłada szeroką ofertę produktową w atrakcyjnych cenach i, co nas mocno wyróżnia, doradztwo, którego oczekują klienci – mówi Daniel Nowaczyk, brand manager Dużego Bena. – W Polsce zazwyczaj nie sprzedaje się alkoholu tak, jak chcieliby tego konsumenci. Niby jest dostępny o każdej porze dnia i nocy, ale nadal wiele do życzenia pozostawiają miejsca i warunki jego sprzedaży – ocenia.

Argumentuje, że dyskonty mają mały wybór i nie da się w nich kupić dobrze schłodzonego alkoholu, natomiast część sklepów convenience prowadzi sprzedaż alkoholu zza lady przez nieprzeszkolonych pracowników i w wysokich cenach. Podobnie drogie są sklepy specjalistyczne.

Jako remedium na tę sytuację Duży Ben w październiku 2018 r. uruchomił dla klientów program „Ekipa Dużego Bena”. Program pozwala zbierać punkty za zakupy w sklepach, daje możliwość skorzystania z niższych cen i specjalnych ofert promocyjnych. Z programu można było korzystać przy użyciu specjalnej karty. Od marca br. wystarczy już tylko zainstalowana aplikacja mobilna.

Aplikacja pozwala zarówno zapisać się do programu „Ekipa Dużego Bena”, jak i umożliwia korzystanie z niego na co dzień. W aplikacji konsumenci mogą przeglądać nagrody za punkty, które otrzymują za zakupy, widzą również aktualne promocje. Mogą znaleźć najbliższy sklep i drogę do niego. Aplikacja oferuje także funkcję sprawdzania dostępności produktowej online – Bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, czy w Dużym Benie dostępne jest nasze ulubione piwo czy wino, sprawdzić w których konkretnie sklepach i w jakiej ilości.

­– Nowe technologie są dla nas jako nowoczesnego marketu podstawą. Staramy się wyznaczać trendy w branży. Na przykład każdy nasz sklep jest wyposażony w system smart eye do stałego skanowania dostępności towarów na półkach oraz poprawności cen czy planogramów. Wprowadzamy również innowacyjne ekrany POS, które w przystępny sposób informują klientów o promocjach. Dodatkowo do komunikacji wewnętrznej wykorzystujemy Facebook Workplace, gdzie mamy bieżący kontakt ze sklepami i pracownikami. Musimy być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami rynkowymi i technologicznymi, bo większość naszej „ekipy”, czyli pracowników pracujących w sieci, ma 19–30 lat – dodaje Daniel Nowaczyk.

Obecnie Duży Ben ma 27 lokalizacji, głównie w Wielkopolsce (Poznań, Gniezno, Leszno, Piła) oraz w województwie lubuskim (Gorzów Wielkopolski). Od 2018 r. sklepy sieci dostępne są dla przedsiębiorców w systemie franczyzowym i agencyjnym.

Duży Ben to format nowoczesnego marketu z alkoholem, łączący bogatą ofertę produktów w atrakcyjnych cenach oraz fachowe doradztwo. Sklepy zbudowane są w oparciu o zasadę one-stop-shop pozwalającą na zrobienie w jednym miejscu zakupów na różne okazje – od wieczornego piwa po pracy, spotkania z przyjaciółmi, po urodziny czy duże imprezy rodzinne.

Oprócz znanych i popularnych marek alkoholi, oferta sklepu obejmuje także m.in. szeroki wybór piw rzemieślniczych oraz win z najpopularniejszych regionów, a także napoje, przekąski i akcesoria.

Koncept ten jest propozycją franczyzową zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów Grupy Eurocash, którzy rozważają specjalizację w sprzedaży tej kategorii produktów. Duży Ben zapewnia m.in. wyposażenie sklepu, szyld oraz inne elementy wizualizacji wewnętrznej i zewnętrznej, a także wsparcie marketingowe, w tym cykliczne promocje, specjalny program dla klientów oraz nowoczesne narzędzia prowadzenia i kontroli biznesu.

Jak podaje Grupa Eurocash, powołując się na niezależne badania, sprzedaż w sklepach własnych Duży Ben jest średnio o prawie 50% wyższa niż w innych sklepach alkoholowych, a w kategoriach wino czy whisky nawet kilkukrotnie wyższa.

Magdalena Weiss 1872 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }