Blik wprowadza płatność z banera reklamowego

Zakup bezpośrednio z banera reklamowego, który może być wyświetlany na dowolnej stronie internetowej to rozwiązanie, którego wprowadzenie jest już możliwe dzięki wykorzystaniu płatności Blikiem.

Płatności Blikiem w internecie to najpopularniejszy sposób wykorzystania polskiego systemu płatności. Użytkownicy realizują w ten sposób ok. 75% wszystkich transakcji Blikiem. Taka płatność jest wygodna, bo nie wymaga podawania numeru karty płatniczej czy wpisywania danych logowania do bankowości elektronicznej.

Kolejnym elementem ułatwiania zakupów w e-commerce jest wprowadzenie możliwości zapłacenia za produkt lub usługę bezpośrednio na banerze reklamowym, który jej dotyczy. W ten sposób sklep internetowy może sprzedawać swoją usługę już na etapie reklamowania jej w internecie – na dowolnej stronie. Użytkownik nie musi przechodzić z banera reklamowego na stronę sklepu internetowego, gdzie zwykle trzeba przejść przez cały proces zakupu i płatności. Może zapłacić bezpośrednio na banerze reklamowym sklepu.

- Wprowadzamy zupełnie nowy sposób robienia zakupów w internecie. To nie tylko duża wygoda dla kupującego, ale także znaczne przyśpieszenie całego procesu zakupowego, a więc korzyść dla sprzedawcy – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu Polskiego Standardu Płatności. – Kreacje reklamowe wzbogacone Blikiem w świecie online są świetnym przykładem na to, jak dobrze wykorzystać atencję reklamową klientów doprowadzając do realnej transakcji płatniczej. Obserwujemy duże zainteresowanie branży reklamowej efektywnościowym podejściem do usług reklamowych – dodaje.

Blik ratuje sóweczkę

Rozwiązanie jest szczególnie polecane do sprzedaży treści cyfrowych, dostarczanych klientowi na maila. Pierwsze wykorzystanie takiego sposobu kupowania Polski Standard Płatności, operator Blika wprowadził w ramach wspólnej akcji z WWF Polska związanej z ratowaniem sóweczki. Użytkownicy mogą w ten sposób wspierać ratowanie najmniejszej sowy żyjącej w naszym kraju. Za każde 10 zł udzielonego wsparcia Blik podaruje dodatkowo 1 m2 chronionego lasu.

Na banerze internetowym użytkownik widzi szczegóły akcji, może wybrać kwotę wparcia jakiego chce udzielić. Następnie wpisuje kod BLIK i po zatwierdzeniu regulaminu akcji oraz płatności finalizuje transakcję. Musi ją oczywiście potwierdzić w swojej aplikacji bankowości mobilnej, jak każdą płatność Blikiem. Płatność z banera można przetestować tu: http://www.wwf.home.pl/SoweczkaLP/

Blik masowym systemem płatności

W 2018 r. Polacy zrealizowali 91 mln transakcji Blikiem, czyli prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej i dwa razy więcej niż w pierwszych trzech latach funkcjonowania systemu. Wartość transakcji zrealizowanych w 2018 r. przekroczyła 12 mld zł., dla porównania – w 2017 r. było to 4,5 mld zł. W całym roku odnotowano 66,2 mln transakcji w internecie, 14,6 mln wpłat i wypłat w bankomatach, 5,18 mln przelewów na numer telefonu oraz 5,04 mln transakcji w terminalach płatniczych.

Dzięki Blikowi Polacy mogą, korzystając ze smartfona, wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom systemu na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego.

Dostęp do Blika w aplikacjach bankowości mobilnej ma już ok. 90% wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z Blika mogą korzystać również klienci Getin Banku, BGŻ BNP Paribas, Inteligo, Raiffeisen Banku, Credit Agricole, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe.

 

Katarzyna Pierzchała 2683 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }