Ferrero chwali się małymi porcjami

Słodycze w małych gramaturach, surowce pochodzące ze zrównoważonych źródeł i zachęcanie do aktywności to elementy strategii Ferrero, opisane w 9. już Raporcie odpowiedzialności społecznej.

Na zdjęciu: Fabryka w Belsku Dużym jest trzecim co do wielkości zakładem Ferrero na świecie

– Dostosowanie wielkości porcji tak, aby lepiej wpisywały się w zalecenia dotyczące zbilansowanej diety jest bardzo ważne w kontekście promocji odpowiedzialnego i świadomego odżywiania się konsumentów – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – To także element reformulacji produktów spożywczych, przedsięwzięcia koalicji producentów, mającego na celu poprawę jakości żywieniowej produktów spożywczych – dodaje.

Prawie 52% produktów wprowadzonych przez Ferrero na rynek jest dostępna w gramaturze poniżej 15 g, a 83% to porcje poniżej 40 g, podaje producent. Więcej niż dwie trzecie wyrobów spółki można kupić w formacie dostarczającym mniej niż 100 kcal, a 92,2% dostarcza mniej niż 130 kcal.

– Najbardziej wyrazistym przykładem podejścia Ferrero do małych porcji jest Kinder Chocolate – przekonuje Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero w Polsce. – Od momentu wprowadzenia w latach 60. ubiegłego wieku czekolada składa się z ośmiu oddzielnie pakowanych batoników. Pomimo upływu kilkudziesięciu lat, wymiany pokoleń, zmian w upodobaniach konsumentów i sposobie konsumpcji Kinder Chocolate pozostaje niezmienna. A w Polsce jest obecnie najpopularniejszym produktem w swojej kategorii – dodaje.

Kinder + Sport

W działaniach Ferrero obecny jest również aspekt aktywności fizycznej. Sztandarowym przedsięwzięciem firmy jest program Kinder + Sport, zachęcający dzieci i młodzież do aktywności fizycznej. Ma on objąć 5 mln dzieci w 30 krajach całego świata. Już dziś skorzystały z niego 4 mln młodych ludzi.

W Polsce każdego roku program Kinder + Sport inspiruje do aktywnego spędzania wolnego czasu ponad 80 tys. dzieci i młodzieży. Firma wspiera uprawianie przez nie sportu w 23 dyscyplinach sportowych. W roku finansowym 2016/2017 producent zainwestował w tę działalność 11,3 mln euro, uczestnicząc w niemal ośmiu tysiącach wydarzeń.

Zrównoważone surowce

Już od początku 2015 r. Ferrero wykorzystuje do produkcji swoich słodyczy wyłącznie olej palmowy ze zrównoważonych upraw z certyfikatem RSPO. Do 2020 r. także kakao i cukier trzcinowy mają pochodzić w 100% ze zrównoważonych upraw, a orzechy laskowe – być w 100% identyfikowalne. Do 2025 r. wszystkie jaja używane przy produkcji pochodzić będą od kur z chowu ściółkowego; w Europie firma nie używa jaj z chowu klatkowego już od 2014 r.

Produkty Ferrero dostępne są w 170 krajach świata, a firma ma swoje spółki w 55 krajach. Dysponuje 25 zakładami produkcyjnymi, z których trzeci największy działa w Polsce, w Belsku Dużym na Mazowszu. Zatrudnia 40 tys. pracowników, z czego ponad 2 tys. w Polsce. W roku 2017/2018 (zakończonym 31 sierpnia) Grupa miała 10,7 mld euro skonsolidowanych przychodów, o 2,1% więcej niż w roku poprzednim. Sprzedaż gotowych produktów wzrosła o 3,5% (6,8% w walutach lokalnych), a największymi rynkami były Niemcy, Francja, Włochy, Polska, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone.

Magdalena Weiss 1960 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }