Paczka za pobraniem w Żabce

DHL Parcel uruchomił obsługę przesyłek za pobraniem w sklepach Żabka w całej Polsce. Oprócz odbioru paczek można tam też dokonywać zwrotów, wykorzystując etykiety dołączone przez e-sklep lub wygenerowane online.

Do tej pory sklepy sieci Żabka obsługiwały jedynie przesyłki przedpłacone, teraz klienci mają możliwość decydowania, czy zapłacą za paczkę wcześniej, czy dopiero przy odbiorze. To kolejna usługa, jaką DHL Parcel wprowadził w swoich Punktach partnerskich. Oprócz odbioru paczek można tam też dokonywać zwrotów, wykorzystując etykiety dołączone przez e-sklep lub wygenerowane online. Do Punktu można również przekierować przesyłkę, jeśli okaże się, że nie będziemy obecni w miejscu, które pierwotnie wskazaliśmy jako miejsce doręczenia. Wybierając Punkt jako miejsce dostawy klienci sami decydują, kiedy odbiorą przesyłkę i mają na to aż 7 dni. Dodatkowo większość z nich jest czynna do 21:00 lub dłużej.

- Punkty partnerskie to zdecydowanie bardzo rozwojowy rynek. Rosnąca liczba użytkowników i ich pozytywne oceny potwierdzają, że to dobry kierunek dla dalszych inwestycji. Rok do roku ilości przesyłek obsługiwanych w naszych Punktach rosną ponad 6-krotnie – mówi Maciej Dudek, kierownik ds. sieci punktów dostępu DHL Parcel. - Im więcej Punktów jest na rynku, tym klienci chętniej z nich korzystają, podaż generuje popyt. Ich dużą zaletą jest na pewno cena, konkurencyjna w stosunku do kuriera „do drzwi”. Z kolei my jako firma, dzięki Punktom realnie minimalizujemy oddziaływanie naszego sektora na środowisko, ponieważ przesyłki mogą trafiać w jedno miejsce i redukujemy tym samym częstotliwość przejazdów w ramach powtórnych doręczeń - dodaje Maciej Dudek.

Rozwój Punktów partnerskich jest mocno związany z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce. Jak prognozują specjaliści z firm consultingowych sprzedaż w sieci osiągnie niedługo 10% wartości całego handlu detalicznego w naszym kraju. To boom, którego nie da się zatrzymać, dlatego firmy kurierskie nie ustają w poszukiwaniu rozwiązań, pozwalających optymalizować ostatnią milę.

Ilona Mrozowska 3045 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }