Rusza Caffè Vergnano Best Barista

W rozpoczętym 8 marca konkursie mogą w nim wziąć udział wszyscy bariści, niezależnie od marki kawy, na której pracują.

Polska edycja konkursu Caffè Vergnano Best Barista organizowana jest od 2015 r. Jednak po raz pierwszy wydarzenie przybrało nową otwartą formułę. Skierowane jest do wszystkich osób, które zawodowo zajmują się parzeniem kawy, niezależnie od marki, na której pracują.

Zadaniem uczestników podczas eliminacji do finału konkursu, będzie przygotowanie 8 napojów i zaprezentowanie ich ekspertom. Bariści będą musieli zaparzyć dwa idealne espresso, odtworzyć wylosowany wzór latte art na cappuccino, zaprezentować własny pomysł na mleczny wzór, a także zaserwować dwa stworzone przez siebie drinki na bazie kawy. Jury będzie zwracać uwagę nie tylko na technikę wykonania, ale także na jakość napojów. Ocenie podlegać będzie również sposób pracy uczestników oraz prezentacja wykonanych kaw i drinków. Bariści będą mieli możliwość przedstawienia siebie i swojej wiedzy o świecie kawy oraz opowiedzenia, skąd wzięła się u nich pasja parzenia kawy.

Osoby, które zajmą dwa pierwsze miejsca podczas eliminacji w każdym z miast otrzymają prawo do występu w wielkim finale, który odbędzie się w Krakowie. Zwycięzca ogólnopolskiego konkursu otrzyma tytuł Poland Best Barista Caffè Vergnano 2019. Na finalistę czeka też tygodniowy wyjazd do Włoch, podczas którego weźmie on udział w szkoleniu prowadzonym w Akademii Vergnano, pierwszym miejscu z certyfikatem SCA Premier Training Campus we Włoszech.

Udział w konkursie jest bezpłatny, a liczba miejsc ograniczona. Zgłoszeń do eliminacji należy dokonywać mailowo na podane adresy: 29 marca, Toruń - lukasz@fonte.com.pl; 17 kwietnia, Warszawa - piotr.bezler@vergnano.pl; 12 września, Poznań - magda@unoespresso.pl; 4 października, Tarnowskie Góry - biuro@coffee-brothers.pl; 16 listopada, Szczecin - ola@qualiacaffe.com.

Joanna Hamdan 13675 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.