Zmiany u potentata przetwórstwa łososia

Morpol rozpoczął kilkutygodniowy proces zmiany nazwy na Mowi Poland.

Zarząd spółki zdecydował o zmianie nazwy usteckiego giganta przetwórstwa łososia w ślad za zmianą nazwy norweskiej spółki Marine Harvest, której częścią jest Morpol. Norweska firma od 1 stycznia br. operuje na całym świecie już pod nazwą Mowi.
 
Nowa nazwa - Mowi - funkcjonuje już we wszystkich biurach i zakładach norweskiej organizacji Marine Harvest, do której należy ustecki zakład. 

Ponadto jak zapowiada John-Paul McGinley, członek zarządu Mowi Poland w pierwszej połowie br. Mowi planuje wprowadzić na rynek nową markę o takiej samej nazwie. Produkty pojawią się w pierwszej kolejności w Polsce. Biorąc pod uwagę plany rozwoju związane z Mowi, firma zdecydowała, że wprowadzenie nowej marki połączy ze zmianą nazwy całej organizacji.

Produkty Mowi będą wytwarzane w usteckiej fabryce Mowi Poland. Zdaniem firmy dla zakładu oznacza to wydzielenie specjalnej strefy produkcyjnej oraz stworzenie zespołu w dziale produkcji, który będzie odpowiadał za produkty Mowi. Wprowadzenie marki premium do usteckiej fabryki to dla zakładu ogromny prestiż, ale i odpowiedzialność oraz nieustanne dbanie o wysokie standardy produkcji.

Obecnie Mowi Poland zatrudnia ponad 4000 pracowników i produkuje w 7 zakładach produkcyjnych w 3 lokalizacjach - w Duninowie, Lęborku oraz Strzelinie. Ponadto w Gdańsku mieści się siedziba Mowi Central Europe - centrum zarządzające sprzedażą oraz dystrybucją produktów w szeregu krajów europejskich, jak np. Szwecja, Polska, Czechy, Niemcy, Austria, Szwajcaria czy Włochy. W Gdańsku działa również, utworzone we wrześniu 2017 r., Centrum Wsparcia Biznesowego firmy zatrudniające ponad 120 specjalistów. Ustecki zakład Mowi Poland każdego dnia produkuje ok. 500 000 posiłków, które wysyła do klientów na czterech kontynentach.

Mowi Poland powstało w Ustce w 1996 r. pod nazwą Morpol. W 2013 r. Morpol wszedł w skład grupy Marine Harvest - światowego potentata w branży akwakultury i jednego z największych na świecie dostawców owoców morza. Dzisiaj Mowi (dawniej Marine Harvest) zatrudnia 13200 pracowników na farmach, w fabrykach i biurach sprzedaży w 25 krajach na całym świecie, m.in. w Norwegii, Szkocji, Chile, Kanadzie, Japonii, Tajwanie, USA, Szwecji, Włoszech i Polsce.

W 2017 roku firma osiągnęła obrót w wysokości 3,7 mld euro. Mowi dostarcza łososie. Firma prowadzi działalność w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Produkty Mowi można nabyć na ponad 80 rynkach na całym świecie.

Joanna Hamdan 8704 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }