Raport IMM: Lidl nie zwalnia tempa
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku właściciel dyskontów Lidl wydał na reklamę 81 mln zł, o 15 mln zł więcej niż drugi w kolejności Media Expert.
Wydatki reklamowe handlu
W lutym 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył ponad 45 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Media Markt. W styczniu prym wiódł Media Expert, który wyprzedzał jednak Lidla tylko o ok. 1 mln zł. Tym razem różnica między liderem a siecią ze sprzętem rtv wyniosła 16 mln zł. Razem Lidl zostawił w mediach 81 mln zł, a Media Expert - 66 mln zł. Oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (30 proc.), w zestawieniu typów najczęściej reklamowanych sklepów na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (9 proc.), a za nimi hipermarkety (7 proc.) oraz sklepy typu convenience (5 proc.), drogerie i perfumerie (4 proc.), sieci budowlane (4 proc.) oraz sklepy sportowe (2 proc.).
Na przeziębienie i grypę
W lutym 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (31 proc.) oraz środki przeciwbólowe (16 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety, witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych. W lutym marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 9 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Griperx, Gripovita oraz Regnerum.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.