Raport IMM: Lidl nie zwalnia tempa

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy roku właściciel dyskontów Lidl wydał na reklamę 81 mln zł, o 15 mln zł więcej niż drugi w kolejności Media Expert.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2019 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Największy budżet na reklamy przeznaczyła tradycyjnie branża farmaceutyczna, której wydatki w lutym wyniosły 44 proc. wydatków wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (27 proc.). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc.), za nią finanse (10 proc.) i telekomunikacja (8 proc.). W lutym wydatki branży farmaceutycznej na promocję w telewizji, prasie i radiu wyniosły ponad 422 mln zł. Kwota ta jest niemal o ponad 167 mln większa od tej, którą na reklamę przeznaczyła branża handlowa. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wydatki reklamowe handlu

W lutym 2019 roku największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Lidl, który przeznaczył ponad 45 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się: Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Media Markt. W styczniu prym wiódł Media Expert, który wyprzedzał jednak Lidla tylko o ok. 1 mln zł. Tym razem różnica między liderem a siecią ze sprzętem rtv wyniosła 16 mln zł. Razem Lidl zostawił w mediach 81 mln zł, a Media Expert - 66 mln zł. Oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (30 proc.), w zestawieniu typów najczęściej reklamowanych sklepów na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (9 proc.), a za nimi hipermarkety (7 proc.) oraz sklepy typu convenience (5 proc.), drogerie i perfumerie (4 proc.), sieci budowlane (4 proc.) oraz sklepy sportowe (2 proc.).

Na przeziębienie i grypę

W lutym 2019 roku największe budżety w branży farmaceutycznej zostały przeznaczane na preparaty wspomagające w czasie przeziębiania i grypy (31 proc.) oraz środki przeciwbólowe (16 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. suplementów diety, witamin i minerałów, a także preparatów pielęgnacyjnych. W lutym marka Molekin zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 9 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Ibuprom, Griperx, Gripovita oraz Regnerum.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.