3 mln zł z ekokosmetyków i środków czystości

Laboratorium Naturella, polski producent naturalnych kosmetyków i środków czystości działających na rynku od niespełna dwóch lat, w 2018 r. zanotował 3 mln zł przychodów. To dopiero początek ekspansji - w 2019 r. planowany jest "kilkukrotny wzrost" sprzedaży.

Laboratorium Naturella wchodzi w skład grupy kapitałowej Boruta Zachem - producenta barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych i środków dezynfekcyjnych, a więc de facto ciężkiej chemii. Obecnie ambicją Grupy jest jednak budowa portfolia produktów ekologicznych, dlatego firma zdecydowała się na zakup (za ok. 1 mln zł) 100% udziałów w spółce Laboratorium Naturella.

Wcześniej wyłącznym właścicielem Laboratorium Naturella był Inventionmed, notowana na NewConnect spółka technologiczna.

Laboratorium Naturella jest właścicielem dwóch marek: OnlyBio - produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia, a także OnlyEco - ekologiczne środki czystości. Spółka tworzy swoje produkty na bazie unikatowej receptury - biorafinowanej surfaktyny z rzepaku (prościej - są to pozostałości poprodukcyjne z rzepaku, które zwykle służą jako pasza dla zwierząt). Tym samym produkty spółki zawierają co najmniej 99% składników naturalnych, co ma znacznie zwłaszcza dla odbiorców zagranicznych, bo to na rynkach zachodnich ekokosmetyki cieszą się największym powodzeniem.

Jak podaje Laboratorium Naturella, szacowana wartość światowego rynku kosmetyków naturalnych wynosi ok. 11 mld dol. oraz ok. 4 mld dol. dla środków czystości. W Polsce jest to odpowiednio: 230 mln zł i 87 mln zł i cały czas rośnie - w tempie ok. 30% rocznie.

Według firmy czynników przemawiających za wzrostem popytu na produkty naturalne przybywa. - Rośnie zamożność społeczeństwa, a tym samym wydatki na droższe i lepsze jakościowo wyroby - mówi Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Laboratorium Naturella. - Konsumenci częściej zwracają też uwagę na skład produktowych i zaczynają rozumieć wagę ich certyfikacji.

Wszystko to sprawia, że Laboratorium Naturella chce dynamicznie się rozwijać zarówno w kraju, jak i za granicą (jednym z kluczowych docelowych rynku są Niemcy). W 2018 r. przychody spółki wyniosły 3 mln zł, w tym roku ma być to kilkakrotnie więcej. Produkty spółki dostępne są już w drogeriach Hebe i na "zdrowych" półkach Carrefoura. Trwają rozmowy z drogeriami Rossmann i Super Pharm oraz perfumerią Douglas.

Firma wciąż rozszerza też asortyment, zwłaszcza o produkty z kategorii kosmetyków pielęgnacyjnych (serum, masła, peelingi do ciała). Hitem sprzedaży jest Micelarny płyn do demakijażu OnlyBio i to m.in. jego warianty będą rozbudowywane.

 

Ilona Mrozowska 4263 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.