Jantoń przejmuje Platinum Wines

To kolejny etap realizacji strategii rozwoju firmy Jantoń, zakładającej m.in. intensywną rozbudowę portfolio w kategorii win gronowych.

Na zdjęciu: Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń; Krzysztof Tryliński z  Platinum Wines; Magdalena Jurkiewicz, dyrektor inwestycyjny Enterprise Investors oraz Sebastian Król, partner w Enterprise Investors

27 lutego w Warszawie podpisana została umowa przejęcia przez firmę Jantoń spółki Platinum Wines, jednego z kluczowych w naszym kraju dystrybutorów i importerów win gronowych z całego świata, a przede wszystkim z Bułgarii, Mołdawii, Gruzji i Chile. Na polskim rynku jest wyłącznym dystrybutorem takich marek jak: Mezzek, Mołdawska Winnica, Bagadoni czy Porta.

- W najbliższych latach chcemy osiągnąć pozycję lidera na rynku win gronowych, a przejęcie Platinum Wines to ważny krok na drodze do tego celu – Obserwowana premiumizacja oraz wzrosty w kategorii utwierdzają nas w przekonaniu o jej dużym potencjale. Dla spółki Jantoń wina gronowe stanowią jeden ze strategicznych kierunków rozwoju i dlatego jeszcze w tym roku planujemy podpisanie 2 ważnych kontraktów w tym obszarze – informuje Jakub Nowak, prezes zarządu spółki Jantoń.

Przejęcie Platinum Wines to druga tego typu transakcja dokonana przez spółkę Jantoń w ostatnim półroczu. We wrześniu 2018 roku firma, na mocy długofalowej umowy podpisanej z Robertem i Mikołajem Makłowiczami, przejęła działalność operacyjną spółek Wino Makłowicz i Selekcja Makłowicz i rozwija je o kolejne projekty.

Firma Jantoń to obecnie jeden z największych producentów, importerów i dystrybutorów branży winiarskiej w Polsce. Szeroka i różnorodna oferta produktowa firmy zawiera m.in.: wina gronowe, wina musujące, wermuty, wina grzane, ekologiczne, deserowe, owocowe, cydry, napoje niskoalkoholowe, hard lemonade oraz drinki RTD. W portfolio producenta są takie marki jak: Kadarka Prestige, Monte Santi, Barmańska, Aronica, Zbójeckie Grzane czy też Cydr Dobroński.

Joanna Hamdan 13693 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.