Zakupy z własnymi opakowaniami

Carrefour w Bydgoszczy promuje zero waste.

- W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które znacząco zanieczyszczają środowisko. Dlatego w ubiegłym roku Grupa Carrefour podjęła zobowiązanie dotyczące polityki opakowaniowej. Jednym z jej głównych celów jest wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku. Globalnym działaniom firmy towarzyszą też lokalne inicjatywy, które wprowadzane są testowo przez poszczególne sklepy. Jedną z nich jest nasza propozycja zakupów z własnymi opakowaniami w Bydgoszczy. Do skorzystania z tej możliwości zapraszamy klientów poprzez specjalne oznaczenia w sklepie i dodatkową usługę na stoiskach tradycyjnych – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Hipermarket Carrefour w Galerii Fordon w Bydgoszczy to pierwszy sklep sieci, w którym klienci mogą kupić produkty na wagę do swoich opakowań. Poza zważeniem warzyw i owoców do swojego woreczka, co sieć umożliwia w swoich sklepach, w bydgoskim hipermarkecie klienci mogą do własnych opakowań kupić też inne produkty na wagę. Są wśród nich, m.in. wędliny, sery, kapusta, czy ogórki kiszone.

W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami. Sprzedawca wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.

Sieć zachęca też do zakupu kawy do własnego kubka wielokrotnego użytku we wszystkich bistro „Smacznie”, działających przy hipermarketach Carrefour.

Warto dodać, że w ramach swojej strategii opakowaniowej, Grupa Carrefour postanowiła też zredukować masę opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017. W sklepach Carrefour Polska są już dostępne pierwsze produkty ze zmniejszoną masą opakowań.

Ponadto, Carrefour zamierza do końca 2020 roku wprowadzić do sprzedaży torby kasowe pochodzące wyłącznie z recyklingu odpadów powstających w sklepach sieci.

Joanna Hamdan 13849 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.