Aplikacja, jakiej jeszcze w branży retail nie było

Sprzedawcy oraz właściciele sklepów mogą teraz w rozszerzonej rzeczywistości wypróbować wyposażenie swoich placówek.

Dzięki aplikacji można zobaczyć wirtualne ustawienie dowolnego regału w sklepie, zmianę jego koloru z palety dostępnych dla danego modelu barw, czy przetestować jak będzie prezentował się wypełniony towarem.

Mago AR Shopfitting, bo o niej mowa, to pierwsza tak nowatorska w branży retail aplikacja na świecie, która wykorzystuje technologie Augmented Reality (AR).

Wystarczy poprzez zainstalowane na smartfonie lub tablecie Mago AR Shopfitting przedstawić w czasie rzeczywistym na ekranie wnętrze sklepu. Następnie można z katalogu, w którym jest około 100 modeli, wybrać odpowiedni dla biznesowych potrzeb, gustu lub specyfiki branży. Zostanie on pokazany jako wpasowany już w rzeczywiste wnętrze. Technologia pozwala każdy z rodzajów regałów i stojaków obracać w rzucie 3D na tle aktualnej ekspozycji w sklepie. Aplikacja umożliwia także zmienianie kolorów danego modelu. Również jednym kliknięciem łatwo ułożyć bądź zdjąć towar z wirtualnych półek.

Dostępne w aplikacji wyposażenie sklepowe jest skategoryzowane według branż (m.in. spożywcza, warzywa i owoce, alkohol, sport, DIY, kwiaciarnia, ogród). Wystarczy wybrać którąś z kategorii i otrzymuje się sugerowane dla niej stojaki i regały.

Jeżeli wszystko się zgadza można z poziomu smartfona kupić sprzęt. Gdy model nie odpowiada potrzebom, oczekiwaniom i warunkom jakie istnieją w realnym sklepie to wówczas wystarczy szukać dalej i kliknąć w kolejny.

Aplikacja powstała przede wszystkim z myślą o właścicielach sklepów, menadżerach zarządzających sieciami handlowymi i franczyzobiorcach.

Mago AR Shopfitting można bezpłatnie pobrać ze Sklepu Play, z App Store lub bezpośrednio ze strony producenta https://www.mago.com/.

Joanna Hamdan 13699 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.