Technologia 3D dotarła na rynek e-sprzedaży obuwia
Technologia SafeSize, wykorzystywana m.in. w polskim sklepie internetowym eobuwie.pl, będzie rozwijana i to za grube miliony. Co to takiego? Sprawdź.
Z rozwiązania SafeSize korzysta ponad 2 tys. sklepów i marek obuwniczych na świecie, a sama firma jest jednym z liderów na rynku rozwiązań z zakresu personalizacji sprzedaży.
- Klienci oczekują zindywidualizowanych doświadczeń we wszystkich kanałach sprzedaży. Nasze rozwiązanie działa jak najlepszy wielokanałowy asystent sprzedaży tłumaczy Angelos Stavrakis, CEO w SafeSize, czyli firmie będącej globalnym dostawcą technologii do analizy i optymalizacji dopasowania obuwia. - Łączymy specjalistyczną wiedzę na temat dopasowywania rozmiaru i kształtu buta z bazą danych zawierającą informacje o dziesiątkach milionów butów. Nasza autorska technologia, wykorzystująca rozwiązania z zakresu machine learning, zwiększa trafność rekomendacji – podkreśla.
Teraz SafeSize pozyskał 10 mln dolarów inwestycji w rundzie inwestycyjnej serii B. Wśród inwestorów znaleźli się m.in. 3TS Capital Partners i Convent Capital. Pozyskane finansowanie SafeSize przeznaczy na zwiększenie skali działania. Firma chce wzmocnić pozycję lidera na rynku wirtualnych rekomendacji przez zatrudnianie kolejnych pracowników, dalszy rozwój technologiczny produktu i obecność na zupełnie nowych rynkach.
Twórcy SafeSize wykorzystali finansowanie z poprzedniej rundy na stworzenie rozwiązania, które połączyło rynek tradycyjny i cyfrowy. - Pomysł z sukcesem zweryfikował rynek oraz klienci: firma odnotowała trzycyfrowy wzrost przychodów w 2018 roku - mówi Maarten Meijnen, założyciel Convent Capital.
Z rozwiązania SafeSize mogą od października 2018 r. korzystać również polscy klienci. Sklep internetowy eobuwie.pl uruchomił usługe esize.me, która umożliwia skan stopy i dopasowanie do jej rozmiaru butów spośród 500 marek. Punkty z usługą esize.me dostępne są w 33 miejscach w naszym kraju.
- SafeSize umożliwa sprzedawcom i producentom obuwia odnosić sukcesy na zmieniającym się rynku sprzedaży detalicznej. Narzędzie jest często wykorzystywane jako dodatkowe źródła przychodów - powiedział Elbruz Yılmaz, dyrektor inwestycyjny w 3TS Capital Partners. - Patrzymy z optymizmem w przyszłość. Safesize jest świetnie przygotowany do dalszej globalnej ekspansji. Cieszymy się, że możemy wspierać firmę w umacnianiu pozycji lidera jako globalnej platformy rekomendacji na rynku konsumenckim - podkreśla.
Convent Capital jest otwartym funduszem inwestycyjnym założonym w Amsterdamie. Działa w długoterminowej perspektywie zgodnej z założeniami gospodarki cyrkularnej.
3TS Capital Partners jest jednym z czołowych europejskich funduszy private equity i venture capital skoncentrowanym na sektorze technologii. Dostarcza środki na rozwój lub wykupuje małe i średnie firmy z obszaru technologii, internetu, mediów i komunikacji. Na działalność 3TS Capital Partners zebrał łącznie kwotę ponad 300 mln funtów od inwestorów takich jak EIF, EBRD, Cisco, OTP, Sitra, 3i and KfW.
Z kolei SafeSize to firma została założona w 2012 r. i dostarcza wielokanałowe rozwiązania rekomendacyjne (omnichannel virtual fitting) producentom butów i sklepom. W zasobach posiada dane o 13 mln klientów i 1 mln zeskanowanych butów dla największych światowych marek obuwia i sklepów. Biuro firmy znajduje się w Almere koło Amsterdamu w Holandii, a centrum technologiczne w Ljubljanie w Słowenii.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.