Castorama: nowe sklepy i rozwój poprzez e-sklep

W tym roku firma zamierza wprowadzić innowacje w obszarze między innymi oferty produktowej, kanałów sprzedaży i szkoleń pracowniczych.

Obecnie firma modernizuje swoje sklepy oraz rozwija gamę produktów.

Jak zapewnia Castorama znaczącym elementem w realizacji zamierzonych planów będzie wzmocnienie sprzedaży internetowej oraz dalszy rozwój obszarów związanych z nowoczesnymi systemami zarządzania IT.

Nie mniejszą uwagę Castorama przykłada do rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży.

- Oprócz ekspansji online planujemy kolejne inwestycje – budowę oraz otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. W planach jest zwiększenie powierzchni magazynowej, która w najbliższym czasie osiągnie łączną powierzchnię 150 tys. mkw. Rozbudowa centrum logistycznego będzie służyła dalszemu rozwojowi sprzedaży za pośrednictwem nowych technologii. Ten element strategii stanowi istotny punkt w planach firmy i jest związany z umacnianiem obecnej pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.

Stabilne zatrudnienie i sukcesywny wzrost wynagrodzeń, szeroki wybór benefitów oraz jasna ścieżka awansu przełożyły się na utrzymanie przez firmę w minionym roku poziomu zatrudnienia oraz wysokiego wskaźnika zadowolenia pracowników spółki.

Firma kładzie także duży nacisk na działalność edukacyjną oraz wspierającą rozwój lokalnych społeczności. Od 2012 r. prowadzi w swoich sklepach zajęcia dla dzieci „Majsterkowo”, których celem jest przekazywanie wiedzy i umiejętności w zakresie majsterkowania. Najnowszym programem Spółki jest Kierunek Castorama, którego celem jest umożliwienie uczniom branżowych szkół średnich zdobywanie i rozwijanie kompetencji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy, poprzez ścisłą współpracę sklepów sieci i szkół.

Castorama swój pierwszy sklep uruchomiła w 1997 r. Obecnie prowadzi sprzedaż w 76 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty online.

Joanna Hamdan 13675 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.