Mastercard z biodegradowalną kartą płatniczą!

Mastercard i Doconomy wprowadzają usługi, które zapobiegają zmianom klimatu. Oprócz aplikacji klienci mogą otrzymać przyjazną dla klimatu ekologiczną kartę płatniczą DO.

Mastercard i firma fintech Doconomy ogłosiły nawiązanie globalnej współpracy, zmierzającej do walki ze zmianami klimatu poprzez wprowadzenie DO - bezpłatnej i prostej w użyciu usług bankowości mobilnej.

Umożliwia ona użytkownikom śledzenie, zrozumienie i obniżenie ich śladu węglowego, a także kompensację generowanych przez nich emisji dwutlenku węgla do atmosfery poprzez zaangażowanie w proekologiczne projekty, certyfikowane przez ONZ. W ramach usługi można zainwestować w fundusze, które wywierają pozytywny wpływ na ludzi i planetę. W efekcie aplikacja pozwala konsumentom zrozumieć wpływ ich konsumpcji na środowisko naturalne oraz daje im do ręki gotowe narzędzia, dzięki którym mogą wspierać jego ochronę.

- Wspólnie z Doconomy możemy angażować konsumentów, sprzedawców i świat biznesu w walkę ze zmianami klimatycznymi. Ta współpraca to ważny element naszej filozofii zrównoważonego rozwoju - powiedział Mark Barnett, szef pionu w Mastercard na Wielką Brytanię, Irlandię, kraje nordyckie i bałtyckie.

Oprócz aplikacji, klienci mogą otrzymać również fizyczną, przyjazną dla klimatu i biodegradowalną kartę płatniczą DO Mastercard. Nadruki na tej karcie wykonane są na bazie substancji, które kiedyś zanieczyszczały powietrze, a następnie zostały z niego pozyskane, aby to powietrze oczyścić (technologia Air-Ink). Jest też w pełni zbliżeniowa, ponieważ nie ma paska magnetycznego. To pierwsza tego rodzaju karta na świecie. Stanowi ona najbardziej namacalny dowód działań branży płatniczej na rzecz realizacji 12. Celu Zrównoważonego Rozwoju ONZ, dotyczącego odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji.

- Dzięki globalnej sieci Mastercard może dotrzeć do konsumentów na całym świecie i wykorzystać ich siłę, a także skierować kapitał w kierunku ekologicznych inicjatyw. Poczucie misji i wiedza technologiczna sprawiają, że żaden inny partner nie pomoże nam w tym lepiej niż Mastercard – uważa Nathalie Green, dyrektor generalna Doconomy.

Nowa oferta przyciągnęła już uwagę niektórych z kluczowych, globalnych partnerów. Sekretariat UNFCCC, komórki ONZ odpowiedzialnej za zmiany klimatyczne, chce przeanalizować możliwości współpracy z Doconomy i Mastercard w celu promowania działań na rzecz klimatu oraz zwiększania świadomości w tej dziedzinie wśród obywateli i organizacji na całym świecie.

- DO to nowy i interesujący sposób, w jaki można bezpośrednio przybliżyć konsumentom tematykę zmian klimatycznych, a to jeden ze strategicznych celów naszego globalnego programu — powiedział Niclas Svenningsen, menedżer ds. globalnych działań na rzecz klimatu w UNFCCC.

Aplikacja DO będzie dostępna od kwietnia, a jej wprowadzenie jest planowane również w Polsce.

 

Katarzyna Pierzchała 2683 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }