Neinver rośnie w Europie

Inwestor, deweloper i zarządca centrów outlet, zanotował wzrost sprzedaży w całym portfolio swoich obiektów w 2018 r.

Całkowita wartość sprzedaży osiągnęła sumę 971 mln euro, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu do poprzedniego roku. 15 centrów outlet w Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech i Polsce odwiedziło łącznie 42,3 mln klientów.

- Wyniki te są efektem naszej strategii, zakładającej osiągnięcie organicznego wzrostu sprzedaży poprzez skuteczne zarządzanie oraz inwestycje w podnoszenie standardów naszych obiektów, tak by całe portfolio zapewniało klientom lokalnym i turystom wyjątkowe doświadczenia zakupowe. Rozpoczęliśmy przebudowę kilku centrów, m.in. VicolungoThe Style Outlets we Włoszech, Megapark Barakaldo w Hiszpanii, Factory Poznań w Polsce, czy Roppenheim The Style Outlets we Francji. W tym roku planujemy również remonty kilku naszych obiektów w Madrycie - mówi Carlos González, managing director Neinver.

Z kolei całkowity poziom najmu powierzchni handlowych w outletach Grupy Neinver utrzymał się
na wysokim poziomie 96%. W portfolio najemców znajduje się około 600 marek i prawie 1400 sklepów.

Centra w Niemczech, gdzie firma zarządza Halle Leipzig i Montabaur The Style Outlets, osiągnęły bardzo dobre wyniki, zarówno pod względem liczby odwiedzających, jak i wysokości sprzedaży - dwucyfrowe wzrosty w każdej z tych kategorii. Całkowita sprzedaż wzrosła o 14,5%, zaś liczba odwiedzających zwiększyła się o 15% - do 3,1 miliona klientów. Wzrost ten jest m.in. efektem otwarcia centrum Halle Leipzig po drugiej fazie rozbudowy. Centrum wzbogaciło się o 7000 m² powierzchni handlowej i 30 nowych salonów outletowych, wprowadzając takie marki, jak: Esprit, Skechers, Triumph, O'Neill, Brax, Sunglass Hut, Odlo, Cecil i Blank Home.

W Hiszpanii sześć centrów outlet w Madrycie, Barcelonie, A Coruña i Barakaldo odnotowało roczny wzrost sprzedaży na poziomie 3%, zaś liczba odwiedzających zwiększyła się do 19,7 mln osób, co stanowi wzrost o 2%. Otwarte w 2016 roku Viladecans The Style Outlets w Barcelonie jest liderem wzrostu, dzięki dwucyfrowemu zwiększeniu wartości sprzedaży.

Na rynku francuskim sprzedaż w Roppenheim The Style Outlets wzrosła o 2%, zaś liczba odwiedzających osiągnęła poziom 1,8 mln. Neinver pracuje nad renowacją zewnętrznych części centrum, w tym terenów zielonych, placu zabaw dla dzieci i miejsc do spożywania posiłków na świeżym powietrzu.

Dwa centra The Style Outlets we Włoszech - Vicolungo i Castel Guelfo - zwiększyły sprzedaż o 1%, zaś liczba odwiedzających wyniosła 6,3 mln klientów. W 2018 roku rozpoczęły się prace remontowe Vicolungo The Style Outlets. Obejmują one m.in. przebudowę głównego placu, zadaszeń oraz elementów małej architektury.

W Polsce cztery centra Factory w Warszawie, Krakowie i Poznaniu odwiedziło ponad 11,3 mln klientów, a sprzedaż wzrosła w nich o 1%, mimo ograniczenia handlu w niedziele, wprowadzonego w 2018 roku. Firma zakończyła prace remontowe i budowę strefy restauracyjnej w Factory Kraków w 2018 roku oraz renowację Factory Poznań z nowym wystrojem wnętrz, placem zabaw dla dzieci i strefami relaksu. Ponadto Neinver wprowadził ponad 20 nowych marek odzieżowych do centrów Factory.

Program nowego rozwoju, akwizycji i ekspansji firmy Neinver ma na celu podwojenie liczby nowych obiektów w ciągu najbliższych pięciu lat, a więc dodanie około 150 000 mkw. nowej powierzchni handlowej.

Rok 2020 to otwarcie Amsterdam The Style Outlets oraz Alpes The Style Outlets, które mieszczą się w pierwszorzędnych lokalizacjach turystycznych. W Amsterdamie budowa jest już na zaawansowanym etapie. To pierwszy projekt Neinver w Holandii. We Francji firma pracuje nad drugim francuskim centrum outlet, Alpes The Style Outlets, położonym w pobliżu granicy ze Szwajcarią - pomiędzy Genewą i Lyonem. Neinver zarządzał będzie również centrum Siesia Outlet w Gliwicach, dzięki współpracy z inwestorem - firmą 6B47. Otwarcie centrum planowane jest na wiosnę tego roku.

Joanna Hamdan 13690 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.