Słodki koszyk nastolatka

Ile wart jest miesięcznie? Jak wynika z badań GfK "Junior Shopper 2017" aż 285 mln zł! Sprawdź na co młodzież wydaje pieniądze.

Według badań GfK „Junior Shopper 2017” młodzież na zakupy spożywcze, wśród których najczęściej pojawiają się napoje, słodycze i przekąski, wydaje miesięcznie koło 285 mln zł. Wynik ten pokazuje, że nastolatki są bardzo ważną grupą dla producentów z branży FMCG, do której wymagań i potrzeb należy dopasować ofertę.

Natomiast według badań CBOS pt. „Materialne warunki życia” z 2018 r. zdecydowana większość respondentów ocenia swój poziom życia na przynajmniej średni (81% odpowiedzi), a 72% mają poczucie stabilizacji i nie spodziewają się zmian materialnych w ich gospodarstwach domowych. Zjawisko polepszania sytuacji finansowej  jest już obserwowane w kilku ostatnich latach. Wpływ na to mają m.in. wyższe pensje, czy rządowe programy socjalne. Dzięki temu rodzice coraz częściej decydują się na przeznaczenie większej kwoty na kieszonkowe dla swoich dzieci.

Wyniki badania „Junior Shopper 2017” pokazują, że prawie 80% młodzieży w wieku od 5 do 17 lat samodzielnie kupuje produkty spożywcze. Większość tych zakupów realizują z własnego budżetu, pochodzącego właśnie z kieszonkowego od rodziców lub pieniędzy otrzymanych w ramach prezentu czy w zamian za wykonywanie małych prac. Po jakiego rodzaju produkty najczęściej sięga młodzież? Po takie, które dostarczą mu zabawy i przyjemności oraz zapewnią nostalgiczny powrót do smaków z dzieciństwa.

- Młodzi ludzie lubią wybierać produkty, które charakteryzują się dobrym, intensywnym smakiem, są dostępne w atrakcyjnej cenie i oferują wiele wariantów smakowych. Szczególnie darzą sympatią marki, które kojarzą im się z byciem radosnym, przyjacielskim i optymistycznym. Dlatego oferta Chupa Chups jest tak bogata. Znajdują się w niej m.in. kultowe lizaki z serii The Best Of w kilku wariantach smakowych, orzeźwiający Tropical Drink czy truskawkowa Chupa Czacha - komentuje Michał Bonecki, consumer marketing manager w Perfetti Van Melle Polska.