Blik bardzo dobrze przyjął się w Biedronce

W styczniu klienci Biedronki wybrali płatność Blikiem ponad 100 tys. razy. Średnio dziennie dało to blisko 4,5 tys. transakcji, czyli ponad czterokrotnie więcej niż we wrześniu ubiegłego roku, gdy Biedronka wprowadziła tę metodę płatności.

Ten sposób płatności zyskuje w sklepach sieci coraz większą popularność. Od czasu wprowadzenia tej metody we wrześniu ubiegłego roku do stycznia 2019 r. średnia dzienna liczba transakcji Blikiem w kasach Biedronki wzrosła czterokrotnie.

Analizując dane z terminali w Biedronce, Blik najpopularniejszy jest w dużych miastach. Od września ub.r. najczęściej tą metodą płacono w sklepach sieci w Warszawie przy ul. Dolnej 3, w Gdańsku przy ul. Grunwaldzkiej 100 i w stołecznej placówce przy ul. Solidarności 115. Chętnie używano jej także w sklepach zlokalizowanych w Łodzi, Krakowie i Wrocławiu.

Coraz wyższe są też kwoty pojedynczych transakcji Blikiem. W tej klasyfikacji „wygrywa” Poznań przy ul. Czerwca 1956 – jednorazowo wydano tu 10,4 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się placówka przy ul. Niepodległości w Lesznie, a na trzecim – sklep w Olsztynku przy ul. Mrongowisza. W pierwszej dziesiątce są też Biedronki ulokowane w Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mławie, Działdowie, Pyskowicach, Lubinie i Strzelcach Opolskich.

W styczniu klienci Biedronki wybrali płatność Blikiem ponad 100 tys. razy. Średnio dziennie dało to blisko 4,5 tys. transakcji, czyli ponad czterokrotnie więcej niż we wrześniu ubiegłego roku, gdy Biedronka wprowadziła tę metodę płatności.

By zapłacić w Biedronce Blikiem, należy wprowadzić kod Blik znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepie. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie. Taką płatność można zrealizować zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Blik to stworzona w 100% w Polsce nowoczesna technologia, która za pomocą aplikacji mobilnej jednego z 13 banków umożliwia płatność przy kasach sklepowych i w sklepach internetowych, wypłatę gotówki z bankomatów, a także przelewanie pieniędzy innym użytkownikom aplikacji bankowej.

- Wprowadzenie płatności Blikiem we wszystkich sklepach Biedronka w Polsce było ukłonem w stronę tych naszych klientów, którzy cenią innowacje i chętnie korzystają z najnowszych technologii – mówi Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka. - Przewidujemy, że popularność Blika w naszej sieci będzie rosnąć, co już teraz widać po statystykach – dodaje.

Klienci Biedronki mogą zapłacić Blikiem za zakupy od września 2018 r. – Cieszymy się, że największa sieć detaliczna w Polsce wspiera innowacyjne technologie i płatności mobilne. Jesteśmy przekonani, że popularność płatności Blikiem w sklepach Biedronka będzie rosła – komentuje Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze Blika.

Spółka Jeronimo Martins Polska jest właścicielem Biedronki, największej sieci detalicznej w Polsce, mającej 2900 sklepów zlokalizowanych w ponad 1100 miejscowościach. Jest obecna na polskim rynku od ponad 20 lat.

W 2018 r. Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło 92% produktów w ofercie sieci. Jeronimo Martins Polska, zatrudniając ponad 65 tys. osób, jest największym prywatnym pracodawcą w Polsce i drugą co do wielkości polską firmą. Spółka jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 1995 r. Grupa Jeronimo Martins zainwestowała w Polsce ponad 14 mld zł.

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.