Zakupy z gazetką to podstawa

Aż w 54,5% przypadków zapoznanie się z ofertą z gazetki skutkuje wizytą w sklepie. Wśród marketów spożywczych, w których ankietowani najczęściej robią zakupy prym wiedzie Biedronka, w dalszej kolejności Lidl. Poznaj preferencje zakupowe Polaków w 2018 r.

Tak wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez Moją Gazetkę (w ankiecie wzięło udział 3120 osób) oraz analizy danych dotyczących ruchu w aplikacji Moja Gazetka (próba 650 tys. osób. 

I tak, zdecydowana większość użytkowników Mojej Gazetki robi zakupy niemal codziennie (53,3%) lub
raz w tygodniu (28,3%). Stosunkowo niewiele osób robi je częściej lub rzadziej.

Jak na użytkowników aplikacji z gazetkami przystało, wielu z nich planuje wyjście do sklepu w oparciu o aktualne promocje. Przed zakupami zawsze lub prawie zawsze zapoznaje się z nimi niemal połowa ankietowanych, a trochę mniej robi to często (38%).

Ankietowani zdecydowanie najczęściej przeglądają gazetki w wolnej chwili (67,2%). Zazwyczaj robią to regularnie, gdy tylko pojawi się nowa gazetka (79,8%). Wiele osób zapoznaje się z promocjami również wtedy, gdy ma zamiar wybrać się do sklepu (łącznie 41%). Zwykle robią to w domowym zaciszu (93,2%), w pracy, szkole, na uczelni (22,1%) oraz w drodze (13%).

Respondenci zapoznają się z gazetkami z różnych powodów. Najczęściej chcą znaleźć atrakcyjne okazje (68,5%) lub zobaczyć aktualną ofertę sklepów (43,8%). Czasami chcą również porównać ceny produktów w poszczególnych sieciach (25,7%) albo szybko i efektywnie zaplanować zakupy (18,1%).

A jaki odsetek użytkowników ogląda konkretne gazetki do końca? Bardzo wysokim odsetkiem (powyżej 90%) cieszą się Textil Market (94%), Pepco (92%), Lewiatan (90%) oraz Abra (90%). Aż 44,3% gazetek jest przeglądanych do końca przez 70-90% osób. Tylko 16,4% gazetek promocyjnych ogląda do końca mniej niż 50% użytkowników. Warto w tym momencie zwrócić uwagę na fakt, że wyłącznie gazetki elektroniczne pozwalają na zmierzenie tego rodzaju aktywności.

Aż w 54,5% przypadków zapoznanie się z ofertą z gazetki skutkuje wizytą w sklepie często, a w 22,3% zawsze, prawie zawsze lub czasami (obie odpowiedzi z tym samym wynikiem). Tylko ok. 1% ankietowanych twierdzi, że nigdy nie poszło na zakupy z powodu oferty w gazetce. Co więcej, oferty promocyjne mają duży wpływ na wybór sklepu lub produktów. Ponad połowa (54,1%) ankietowanych potwierdza, że dzieje się tak często, a ponad 40% zawsze lub prawie zawsze (22%) i czasami (21,8%).

Wśród marketów spożywczych, w których ankietowani najczęściej robią zakupy, prym wiedzie Biedronka (84,9%), ścigana przez Lidla (57,4%) i Kaufland (30,8%). Na kolejnych miejscach znajdują się m.in. Auchan (24,8%), Tesco (22,6%) i Carrefour (18,3%).

W rankingu sieci z największą liczbą odsłon gazetek w naszej aplikacji podium pozostaje bez zmian. Prowadzi Biedronka (35,8% odsłon w kategorii sklepów spożywczych; czas spędzony w aplikacji równy 126 lat), za nią plasują się Lidl (18,6%; 63,5 roku) i Kaufland (8,5%; 20,1 roku). Na kolejnych miejscach znajdziemy m.in.
NETTO (7,1%; 13,8 roku), Auchan (6,1%; 11,4 roku) oraz TESCO (3,8%; 10,1 roku).

W przypadku marketów budowlanych wyniki są nieco bardziej wyrównane. Na pierwszym miejscu znalazła się
Castorama (40,2%), za nią Leroy Merlin (32,6%) oraz IKEA (30,5%). Na pozycjach widzimy m.in. Jysk (29,1%), Bricomarche (20,8%) i OBI (20,2%).

Najchętniej odwiedzaną drogerię zdecydowanie jest Rossmann (80,4%). Na drugim miejscu plasuje się Hebe
(26,5%), a zaraz później zakupy kosmetyków za pośrednictwem konsultantek AVON (20%). Na dalszych
miejscach pojawiły się Natura (19,3%), Super-Pharm (14,3%) i Oriflame (5,9%).

Przedstawione w raporcie dane pochodzą z badania ankietowego (próba 3120 osób) oraz z analizy danych dotyczących ruchy w aplikacji Moja Gazetka (próba 650 tys. osób). W aplikacji Moja Gazetka znajdują się gazetki ponad 80 sklepów w 12 kategoriach (m.in. sieci spożywcze, dom i ogród, drogerie). 

Zdjęcie: Photogenica

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }