Piotr i Paweł zyskał rok na sprzedaż

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zgodził się na wydłużenie o rok czasu na sprzedaż Piotra i Pawła przez fundusz TFI Capital Partners.

Pozostająca w restrukturyzacji sieć polskich supermarketów Piotr i Paweł, przejęta przed ponad rokiem przez fundusz TFI Capital Partner jeszcze przez rok nie będzie musiała być zgłaszana do UOKiK jako przedmiot koncentracji. Urząd potwierdził wydanie takiej zgody towarzystwu funduszy inwestycyjnych.

Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu sieć ogłosiła, że z końcem marca zakończy pierwszy etap restrukturyzacji, uzyskując swój ostateczny kształt w liczbie i lokalizacjach sklepów i tym samym skupi się na ich rozwoju, dostosowując je do oczekiwań klientów. Obecnie pod szyldem Piotr i Paweł działają 84 placówki.

Piotr i Paweł od września 2018 roku znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła właśnie pierwszy etap jego realizacji polegający na sprzedaży niektórych sklepów i zamknięciu nierentownych placówek.

– Od samego początku koniecznym elementem planu restrukturyzacji było niestety zamknięcie nierentownych sklepów – podkreśla Patryk Filipiak, prezes zarządu spółki Zimmerman Filipiak Restrukturyzacja, zarządca sądowy sieci Piotr i Paweł. – Na horyzoncie mamy zakończenie tego procesu, konsolidację działań marketingowych i walkę o naszego klienta - wymienia.

Dodaje, że stawia na współpracę i partnerstwo w ramach sieci. – Jesteśmy przekonani, że dla Piotra i Pawła jest miejsce na rynku – uważa.

Jednym z elementów działań nakierowanych na zachęcenie klientów do odwiedzania sklepów sieci jest nowy program lojalnościowy Najwięcej, który w formie aplikacji na smartfona jest już do pobrania w sklepach Google Play i AppStore. Użytkownicy będą zbierać na swoim koncie punkty za zakupach w sklepach stacjonarnych, później do wymiany na nagrody lub rabaty. Z czasem aplikacja będzie przedstawiała zindywidualizowaną ofertę dopasowaną do potrzeb klienta, np. poprzez rabaty na wybrane produkty. Każda osoba, która zarejestruje się w programie, otrzyma na start bonus w postaci 10 punktów.

Kolejnym etapem działań jest rebranding sklepów sieci, który rozpoczął się od poznańskiego oddziału przy ulicy Gronowej. Docelowo nowy wystrój i komunikacja dla klientów w sklepach znajdzie się we wszystkich placówkach.

Bardzo ważnym elementem restrukturyzacji sieci jest współpraca z franczyzobiorcami, którzy prowadzą blisko połowę sklepów sieci i stanowią mocny fundament Piotra i Pawła.

– Rozmawiamy, choć są to czasem trudne rozmowy i współpracujemy, a to najważniejsze. Co jeszcze bardziej istotne, wiemy, że jesteśmy na pokładzie z tymi, którzy wierzą w „powrót” Piotra i Pawła, jako silnej i prężnie działającej sieci – podkreśla Marek Miętka, prezes zarządu firmy Piotr i Paweł w restrukturyzacji. – Obecnie skupiamy się na tym, żeby wypracować obopólnie korzystną formułę współpracy, przyciągnąć większą ilość klientów i wspólnie popracować nad umocnieniem sieci na rynku – dodaje.

Katarzyna Pierzchała 5103 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.