Grupa Muszkieterów z wyższą w 2018 r. sprzedażą

Grupa Muszkieterów zrzeszająca przedsiębiorców zarządzających supermarketami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2018 r. obroty w wysokości 7,5 mld zł. Jest to wynik o 5,5% wyższy, czyli o prawie 400 mln zł więcej w porównaniu z rokiem poprzednim.

W 2018 r. obroty Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wyniosły powyżej 5,16 mld zł a Bricomarché ponad 2,3 mld zł. Oznacza to wzrosty kolejno o 3,4% i 10,3% rok do roku.

Rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce to m.in. efekt licznych inwestycji – te w ubiegłym roku wyniosły ponad 100 mln zł. W 2018 r. Grupa przeznaczyła tę kwotę m.in. na otwarcia nowych punktów handlowych, repozycjonowanie cen oraz promocje dla klientów obu sieci.

Cztery nowe Intermarché

Do ubiegłorocznych sukcesów sieć supermarketów Intermarché można zaliczyć otwarcie czterech nowych supermarketów: w Gnieźnie i Kosakowie koło Gdyni, a także Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Te dwa ostatnie punkty powstały dzięki dołączeniu do Grupy Muszkieterów nowego przedsiębiorcy, którego supermarkety funkcjonowały dotychczas pod innym szyldem.

Ponadto sieć przeprowadziła relokację dwóch marketów Intermarché – w Ostrowie Wielkopolskim oraz Mławie. Nowe punkty są obecnie bardziej nowoczesne, mają większe sale sprzedaży i oferują szerszą gamę produktów, co skutkuje wyraźnym wzrostem obrotów w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

W 2018 r. sieć umocniła także swoją pozycję lidera w segmencie przymarketowych stacji paliw poprzez otwarcie trzech kolejnych obiektów – w Rawie Mazowieckiej, Koninie i Chodzieży. Kolejnym krokiem było dla sieci poszerzenie oferty o stacje do elektrycznego ładowania samochodów. Grupa Muszkieterów podjęła też działania właśnie na rzecz rozwoju transportu elektrycznego w naszym kraju i otworzyła trzy stacje ładowania pojazdów elektrycznych Intermarché – w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie.

– Rok 2018 był wymagający dla sieci Intermarché, zarówno z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, przykładem jest wprowadzenie ograniczenia handlu w wybrane niedziele, jak i wewnętrzne – przyznaje Marc Dherment, dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. - Niemniej podjęliśmy liczne działania w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, które naszym zdaniem poprawią wyniki w kolejnych kwartałach – podkreśla.

Dherment dodaje, że sieć już niebawem będzie gotowa rozpocząć nowe pozycjonowanie marki Intermarché. Jest to wynik wielomiesięcznej pracy właścicieli sklepów i pracowników Grupy, podjętej po analizie rynku i potrzeb konsumentów. - Równolegle konsekwentnie analizujemy portfel naszych obecnych lokalizacji. Idzie to w parze z systematycznym poszukiwaniem alternatywnych sposobów otwierania kolejnych supermarketów – ujawnia dyrektor generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

W 2019 r. planowane jest otwarcie minimum czterech nowych sklepów pod szyldem Intermarché. Jedno z tych otwarć już udało się zrealizować w styczniu tego roku. - Kolejnym naszym celem będzie wprowadzanie nowych kanałów komunikacji z klientem. Planujemy także rozwijać sieć naszych stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive – wymienia Marc Dherment.

Kolejny mocny rok dla Bricomarché

Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty. Rok 2018 także może zaliczyć do niezwykle pomyślnych. Sieć odnotowała obroty w wysokości powyżej 2,3 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego – również bardzo dobrego – o ponad 10%. Ponadto sieć sukcesywnie zwiększa swoje udziały w rynku DIY. Z danych GfK wynika, że ubiegłoroczne udziały sieci w tym rynku wynosiły blisko 11%.

W 2018 r. Bricomarché rozwinęło sieć punktów handlowych i otworzyło 9 nowych placówek. Sklepy powstały w: Poznaniu, Wrocławiu, Lubartowie, Gnieźnie, Świdniku, Konstantynowie Łódzkim, Dąbrowie Górniczej, Radzyniu Podlaskim, a także Wyszkowie. Oznacza to, że na koniec ub.r. markety były dostępne dla klientów w 156 lokalizacjach. Na szczególną uwagę zasługują ubiegłoroczne otwarcia sklepów Bricomarché w Poznaniu i Wrocławiu. Są one kontynuacją zapoczątkowanej w 2017 r. strategii wchodzenia sieci do dużych miast.

Kolejnym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było otwarcie czterech składów budowlanych. Powstały one w Lubawie, Złocieńcu, Tarnobrzegu i Krępicach. Na koniec 2018 r. na terenie naszego kraju funkcjonowało pięć takich obiektów. Natomiast już na początku 2019 r. sieć otworzyła ostatni z zaplanowanych sześciu magazynów.

Wprowadzenie nowego modelu dystrybucji oferowanego asortymentu istotnie zwiększa możliwości sprzedażowe sieci. Składy budowlane pozwalają nie tylko na działalność na jeszcze większą skalę, ale co równie istotne rozwijanie portfolio produktowego.

– Mamy ambitne plany wobec sieci Bricomarché. Dotyczą one zarówno otwarć kolejnych punktów sprzedaży, jak i działań z zakresu cyfryzacji – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce. - W 2019 r. planujemy otworzyć około 15 nowych supermarketów w różnych częściach Polski. Ponadto chcielibyśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnego klienta w zakresie wykorzystania dodatkowych narzędzi technologicznych. W tym celu już na początku roku klienci będą mieli możliwość podglądu ceny i dostępności danego towaru w poszczególnych sklepach naszej sieci – wymienia.

Rozpoczęły się także testy rozwiązań Drive i Click&Collect. W planach jest również stworzenie obszernej bazy danych produktów, co pozwoli na wzbogacenie asortymentu supermarketów o towary, które nie będą na co dzień dostępne na sklepowych półkach.

Grupa Muszkieterów to sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce. Jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie około 13 300 osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3809 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.