InPost z aplikacją dla klientów

InPost stworzył aplikację mobilną, dzięki której przesyłki będzie można odbierać łatwiej i szybciej.

Aplikacja powstała na telefony pracujące w systemach iOS i Android.

W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać bezpłatnie z usług m.in. śledzenia drogi przesyłek, dodatkowych powiadomień, możliwości odbioru czy zapłaty za pobraniem.

– Najnowsza aplikacja mobilna jest nie tylko prosta i intuicyjna, ale ma wiele udogodnień. Teraz jeszcze szybciej można odebrać, skorzystać z opcji śledzenia drogi przesyłki, a także generować kody QR, które umożliwiają odbiór paczki w kilka sekund czy płacić za pobraniem – mówi Rafał Brzoska, prezes InPostu. – Nasi kurierzy zostali wyposażeni w nowoczesne tablety, a paczkomaty zaczynają oferować coraz więcej usług dodatkowych – w tym także finansowych – zaznacza.

Aplikacja zapewnia śledzenie przesyłek z powiadomienia, możliwość otrzymywania powiadomień w momencie zbliżenia się do paczkomatu, w którym czeka paczka, możliwość wyszukania paczkomatu lub punktu odbioru przesyłki (POP-u) InPostu w okolicy, możliwość obserwowania paczki własnej lub „obcej” (np. kogoś z rodziny), funkcję nawigacji do wybranego paczkomatu i punktu obsługi klienta czy też łatwe przesyłanie danych do odbioru paczki przez członka rodziny lub znajomego. Pozwala także na wgląd w informacje o odebranych przesyłkach w archiwum, dostarcza kod odbioru oraz kod QR w aplikacji do szybkiego odbioru paczki czy możliwość zapłaty za paczki pobraniowe.

Ponadto InPost w ramach współpracy z Zebra Technologies wyposażył 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Dzięki temu wydajność dostaw InPostu wzrosła nawet o 10%.

W 2018 r. InPost dostarczył ponad 86 mln przesyłek, czyli o połowę więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem paczkomatów wzrosły o 56,3%, a przez kuriera InPostu o 45,5%.

Firma zaczęła także wprowadzać elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy za ich pomocą do paczkomatów InPost rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 r. 30% floty InPostu będą stanowić samochody elektryczne.

Na mocy porozumienia o współpracy InPost rozpoczął też instalację paczkomatów przy sklepach Dino w całej Polsce.

Wszystkie te inwestycje były możliwe m.in. dzięki podpisanej we wrześniu 2018 r. umowie InPostu z KKR – amerykańską firmą inwestycyjną. Dzięki tej współpracy InPost otrzymał 125 mln euro finansowania w ciągu 5,5 roku.

 

Magdalena Weiss 1919 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }