Branża handlowa wciąż nie szczędzi na reklamę

Zwyczajowy lider budżetów reklamowych w branży handlowej, Lidl, tym razem został lekko przegoniony przez Media Expert.

Nie jest niespodzianką, że w styczniu największe środki na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna.

Potwierdzają to dane Instytutu Monitorowania Mediów: producenci leków i suplementów diety wydali w ciągu pierwszego miesiąca roku na reklamę w prasie, radiu i telewizji 409,4 mln zł.

Druga w kolejności branża handlowa zostawiła w mediach tradycyjnych w tym czasie 241,6 mln zł.

Tradycyjnie i inaczej niż w motoryzacji, finansach czy właśnie medykamentach, sklepy starają się zaistnieć głównie w stacjach radiowych, na które przypada ok. 60% wydatków.

Dominują sklepy z elektroniką oraz dyskonty: w styczniu 2019 r. największym budżetem reklamowym mógł pochwalić się Media Expert, który przeznaczył na promocję w mediach tradycyjnych prawie 37 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się: Lidl (z minimalnie niższym budżetem, co widać na wykresie), Media Markt , Euro RTV AGD oraz Biedronka, która wydała na ten cel nieco ponad 15 mln zł.

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (42%) i dyskontów (24%), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (7%), a za nimi hipermarkety (5%) oraz sklepy typu convenience (4%) i sprzedaż internetowa (4%).

Magdalena Weiss 2767 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.