Nowa strategia sprzedażowa Empiku

Kojarzony z książkami, muzyką i filmem Empik ogłosił właśnie nowy sposób komunikacji. W salonach klienci nie zauważą zmian, ale sklep online i aplikacja mobilna zostały przebudowane tak, aby inspirować i ułatwiać znalezienie kategorii związanymi np. z hobby.

Klienci - jak zapewnia Empik - oczekują, by marka była spójna na każdym poziomie. W salonach wszystko pozostanie jak dotychczas. Zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej, by kod wizualny był taki sam w każdym kanale sprzedaży.

Sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad dwa miliony produktów z różnych kategorii, zostały dostosowane wizualnie do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną teraz lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami.

Tym samym działania podejmowane przez markę zmierzają do jeszcze mocniejszego zaakcentowania pozycji wielokanałowego sprzedawcy, zorientowanego nie tylko na styl życia, ale i wszelkie pasje oraz zainteresowania Polaków. Służą także realizacji pozostałych długoterminowych celów biznesowych, w tym wzrostowi sprzedaży kategorii pozawydawniczych i zwiększeniu udziału kanałów online w biznesie. Obecnie wynosi on 30%, a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat. Empik rozwija także narzędzia łączące wszystkie kanały, takie jak ekspresowa rezerwacja i odbiór produktu w salonie (click&collect).

- Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Opracowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze – mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku.

Z badań Kantar z września 2018 r. wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57% ankietowanych, a podróżom uwagę poświęca prawie ¼ pytanych. Przy tym niemal 90% respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia oraz bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji.

Grupa Empik to ogólnopolska sieć ponad 250 salonów Empik, księgarnie Mole Mole i sklepy Papiernik by Empik a także w obszarze online – empik.com, serwis empikfoto.pl i księgarnia internetowa Livro.pl. Segment dystrybucji tworzą: Platon (książki) oraz spółka Polperfect (prasa). Segment wydawniczy składa się z Grupy Wydawniczej Foksal czyli wydawnictw W.A.B., Wilga i Buchmann. Portfolio Grupy uzupełnia kategoria digital a w niej spółki Virtualo i Biblioteka Akustyczna oraz Spółka e-Muzyka i platforma Going.

 

Katarzyna Pierzchała 3809 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.