Amazon Go wkracza na Wyspy
Analitycy zastanawiają się jednak, czy ten koncept sprawdzi się w Wielkiej Brytanii?
Jednocześnie analitycy sceptycznie odnoszą się do tego, że ten koncept będzie wystarczająco zróżnicowany, aby mógł przyjąć się na brytyjskim rynku spożywczym, ponieważ jest on o wiele bardziej zautomatyzowany, a kasy do samodzielnego skanowania nie są na nim rzadkością, a wręcz przeciwnie są bardzo popularne.
Jednocześnie jak zauważają analitycy koncepcja "scan-on-the-go" to nic nowego. Waitrose już w 2002 roku wprowadził urządzenia do samodzielnego skanowania (Go Waitrose!). A od 2016 roku usługa ta jest dostępna na urządzeniach mobilnych takich sieci jak Tesco i Sainsbury's.
Amazon Go to bezobsługowe sklepy, w których klienci skanują smartfony przy wejściu, kamery identyfikują, jakie produkty kupują, a następnie system automatycznie obciąża ich konto zapłatą.
Pierwszy sklep Amazon Go powstał w styczniu 2018 r. w Seattle. Obecnie w USA działa 10 takich placówek.

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.