Spar inwestuje w e-commerce

Wystartowała nowa strona internetowa www.spar.pl. Sieć rozwija skrzydła i bada grunt pod uruchomienie sprzedaży przez internet.

Strona sieci franczyzowej Spar  zyskała nowy wymiar - jak podkreśla sieć - jest przejrzysta, łatwa i intuicyjna w obsłudze. Jej szata graficzna została odświeżona z najnowszymi trendami web designu.

Na stronie pojawił się m.in. blog kulinarny, który ma zapewnić szeroki wybór przepisów podpowiadając sposoby na wykorzystanie produktów dostępnych w sklepach sieci. Blog na stronie www jest rozszerzeniem realizowanych już przez Spar działań w obszarze kulinariów na profilu sieci na Facebooku i w gazetce promocyjnej. Ta ostatnia zresztą, z nowym rokiem, również pojawiła się w nowej odsłonie. Zmiany zaczęły być sukcesywnie wdrażane od grudnia 2018 r., a po pełnej modyfikacji wizualnej gazetka pojawiła się w sklepach już 7 lutego (szczegóły tu).

W layoucie głównej strony www Spara widać wzmocnioną ekspozycję ofert promocyjnych produktów. To częsty zabieg realizowany jako krok na drodze do uruchomienia e-commerce - nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Spar analizuje dostępne na rynku rozwiązania pod kątem uruchomienia takiej usługi dla konsumentów.

Obecnie pod szyldem Spar działają 253 sklepy (ostatnie otwarcie miało miejsce w Krakowie). Sieć uruchamia średnio 30 sklepów rocznie. Rozwój następuje we wszystkich trzech formatach, z którymi sieć jest obecna, tj. Spar Express (placówki do 200 mkw.), Spar (supermarkety proximity) oraz Eurospar (supermarkety powyżej 1000 mkw.).

Polskim franczyzobiorcą holenderskiej sieć Spar jest rzeszowski Bać-Pol, do tej pory koncentrujący się głównie na działaniach hurtowych. W obliczu problemów finansowych z którymi się obecnie zmaga, planuje oprzeć się na sprzedaży detalicznej do czego jednak potrzebuje inwestora. Być może w pierwszym kwartale proces jego poszukiwania zostanie zakończony. O problemach Bać-Polu pisaliśmy m.in. tutaj.

Z wynikami Spara za 2018 r. można zapoznać się tutaj.

Ilona Mrozowska 3864 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.