Elektryczna Poczta Polska

Już jesienią kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki.

To efekt ubiegłorocznych testów tych pojazdów. Kolejną grupę aut, tym razem większych, pocztowcy przetestują od 14 lutego.

Dla Poczty Polskiej realizacja programu "Elektromobilność" oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale także włączenie się w działania na rzecz poprawy jakości powietrza.

– Podjęliśmy decyzję o dołączeniu do naszej floty pierwszych kilkudziesięciu aut elektrycznych - mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Chcemy rozpisać przetarg na ich pozyskanie. To efekt  ubiegłorocznych testów tego typu pojazdów w naszej firmie. Dzisiaj zaczynamy kolejny etap sprawdzania samochodów elektrycznych w codziennej pracy – tym razem o większej ładowności. Elektryczne auta będą przyjazne mieszkańcom miejscowości, w których problemem jest hałas drogowy i komunikacyjne zanieczyszczenie powietrza. Planujemy wymianę części floty na pojazdy elektryczne różnych kategorii –  zapowiada Przemysław Sypniewski.

Samochody do 3,5 tony o ładowności pow. 800 kg zasilanych prądem elektrycznym będą testowane w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. To pierwsze tego typu testy w Polsce obejmujące samochody elektryczne o takiej ładowności – potrwają od połowy lutego do połowy maja. Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych na polskim rynku od niedawna: Renault Master Z.E., (wyjechał na polskie drogi w styczniu 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.) w liczbie 5 egzemplarzy.

Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać  parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.

W ubiegłym roku równolegle z testami pojazdów Poczta sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania tych aut. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu Pruszczu Gdańskim i Komornikach, gdzie urządzeń użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland, Power EV (2 ładowarki).

Ponadto wiosną 2018 r. Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów takich jak: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy. Po zakończeniu i podsumowaniu Poczta Polska podejmie decyzje o dalszych losach wprowadzania elektrycznych pojazdów dla listonoszy.

Joanna Hamdan 14698 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.