Neinver: to był wymagający rok dla całej branży

Należące do firmy outlety Factory 2018 r. w naszym kraju zakończyły wzrostem wartości sprzedaży na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel w roku.

Na zakupy do czterech obiektów w Warszawie, Krakowie i Poznaniu, przyjechało łącznie ponad 11 350 000 klientów.  

- To był bardzo dobry, ale wymagający rok dla całej branży w Polsce, zarówno zarządców obiektów jak i sieci handlowych. Intensywne działania promocyjne, nowe marki i koncepty salonów outletowych, wysokie standardy wnętrz oraz konsekwentnie rozszerzana oferta dodatkowa okazały się kluczowe dla utrzymania dynamiki sprzedaży w centrach, zarządzanych przez Neinver w 2018 roku – podsumowuje Bożena Gierszewska- Mroziewicz, country head Neinver w Polsce.

Jak podkreśla Neinver wyższa wartości sprzedaży w centrach Factory rok do roku to stała tendencja. W 2018 r. firma zanotowała wzrost na poziomie 1%, mimo wyłączenia z handlu 23 niedziel – najpopularniejszych w tygodniu dni handlowych. Outlety odwiedziło 11 350 000 klientów, co stanowi kilkuprocentowy spadek w porównaniu do roku poprzedniego. Odwiedzający outlety decydowali się na bardziej kompleksowe zakupy, odwiedzając jednorazowo większą liczbę sklepów i przeznaczając większe kwoty.

- Zwyczaje zakupowe w Polsce zmieniały się w ciągu roku. Największy wzrost liczby odwiedzin i wartości sprzedaży odnotowaliśmy w drugiej połowie roku, gdy klienci nauczyli się nowej rzeczywistości handlowej.   Zakupy dokonywane są bardziej efektywnie, co znajduje swoje odbicie we wzroście wartości koszyka zakupowego – zauważa Magdalena Chachulska, asset management director Neinver w Polsce.

Najpopularniejszymi dniami tygodnia w 2018 roku były soboty i niedziele handlowe. Największy wzrost zainteresowania w pozostałe dni tygodnia przyniosły wtorki i piątki. Klienci częściej decydowali się na zakupy popołudniami i wieczorami, niż wczesnym rankiem.

Dużą popularnością w centrach Factory cieszył się Black Friday, gdzie poszczególne salony outletowe zadbały o dodatkowe rabaty i oferty promocyjne. Klientów intensywnie przybywało również w weekendy tematyczne, z ofertami sprofilowanymi m.in. na odzież jeansową, asortyment dla rodzin czy amatorów sportowych aktywności.

W 2018 r. Neinver wprowadził do outletów w Polsce nowe marki, dotąd nieobecne w wyprzedażowej odsłonie w kraju czy w poszczególnych miastach.

W warszawskim Factory Annopol pojawiły się salony Alpine Pro, Hunkemöller czy Marc O’Polo – po raz pierwszy na stołecznym rynku outletowym. Otwarte zostały również salony marek Converse i Vans. W Factory Ursus
w Warszawie oraz Factory Kraków z pierwszymi salonami wyprzedażowymi w Polsce zadebiutowała włoska marka torebek O’Bag. W Factory Ursus otwarto również salony marek Guess Accessories, Brax, Albione czy Adventure Sports / Rossignol. W Krakowie, obok wspomnianej marki O’Bag, w skali kraju debiutował też salon Under Armour &Keen, z ofertą odzieży sportowej nowej generacji oraz specjalistycznych butów i sandałów trekkingowych. Natomiast lokalnie, po raz pierwszy w Małopolsce z outletową ofertą wyszły Timberland, Guess Accesories, Sizeer oraz Lindt & Sprungli. W Factory Poznań, Neinver wprowadził na Wielkopolski, outletowy rynek pierwsze salony Quicksilver, Willsoor, Kazar, Apline Pro i Quiosque.

W minionym roku Neinver zakończył również intensywny proces renowacji wnętrz w całej sieci Factory, inwestując w nowoczesne rozwiązania dotyczące wystroju, jak i funkcjonalności: wymianę podłóg i oświetlenia, lepszą ekspozycję witryn, nowe toalety i pokoje dla rodziców z dziećmi, zielone strefy relaksu z puntami ładowania urządzeń mobilnych, place zabaw czy mini - kina dla dzieci.

W krakowskim kompleksie Factory i Futura Parku zbudowana została nowa strefa restauracyjna, z ofertą Thai Express, Trattoria due Tavoli, Berlin Döner Kebap, KFC, Olimp oraz Cafe Wawel.

Ponadto obok sieci Factory, Neinver objął zarządzanie powstającym na Śląsku Silesia Outlet w Gliwicach. Centrum ma być docelowo największym obiektem wyprzedażowym na Śląsku. Wiosną tego roku, po otwarciu pierwszej fazy projektu, zaprosi klientów do ponad 60 salonów outletowych na 12 000 mkw. powierzchni handlowej. Po zakończeniu budowy drugiego etapu, liczyć ma łącznie 20 000 mkw. ze 120 salonami marek lokalnych i międzynarodowych. 

Joanna Hamdan 11434 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.