Uber Eats: 534 zamówień w roku od jednego klienta

Ube Eats ma już dwa lata. Z tej okazji firma sprawdziła, jak stołowali się Polacy w minionym roku. Niektóre dane zadziwiają.

Platforma Uber Eats zadebiutowała na polskim rynku w lutym 2017 r. w Warszawie, pozwalając na zamawianie jedzenia w dostawie z wybranych restauracji, za pomocą aplikacji mobilnej.

W momencie jej debiutu co druga restauracja w stolicy nie miała u siebie aktywnej opcji dowożenia jedzenia.

W Uber Eats na start pojawiło się 150 warszawskich restauracji. Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love.

W ciągu miesiąca od debiutu aplikację Uber Eats pobrało na smartfony ponad 50 tys. użytkowników znad Wisły.

Dzisiaj, oprócz mieszkańców stolicy, z platformy Uber Eats mogą korzystać także użytkownicy z: Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska i Sopotu.

Mieszkańcy stolicy najczęściej zamawiają Pad Thaia. Kraków sięga po wegańskie kebaby. A mieszkańców Poznania, Trójmiasta i Wrocławia łączy miłość do amerykańskich burgerów. 

Wśród restauracji wiodących prym w Uber Eats, w Warszawie na pierwsze miejsce wybija się azjatycka To To Pho, w Krakowie - Vegab, w Poznaniu - Gołe Baby, w Trójmieście - Oliwa do Ognia, a we Wrocławiu - Pasibus. 

Oprócz lokalnych, często rodzinnych knajpek i restauracji, cieszących się dużą popularnością wśród miejscowych, Uber Eats współpracuje również z innymi, dużymi, ogólnopolskimi sieciami restauracyjnymi, takimi jak McDonald’s, Thai Wok czy Salad Story.

W ubiegłym roku rekord zamówień na jednego użytkownika padł w Warszawie. Klient Uber Eats ze stolicy złożył ich aż 534. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: Kraków – 370 zamówień (na 1 użytkownika), Poznań – 351, Wrocław – 314 oraz Trójmiasto – 178 zamówień.

Rekordowe pod względem liczby posiłków zlecenie zostało złożone 4 grudnia, także w Warszawie, w restauracji Ambia: zawierało aż 70 pozycji, które tworzyły potrawy, takie jak: Czerwony Tofciu, Eco Ronny-Sojowy, Pad Thai z Krewetkami, Tajska Krewetka, Tajski Bobo, Udon Smażony z Kurczakiem, Wołowina Sma-Rice. Każda z nich została zamówiona po 10 razy. Jednocześnie to właśnie to zlecenie osiągnęło najwyższą wartość zamówienia – użytkownik Uber Eats ze stolicy zapłacił za nie 1495 zł.

Uber Eats udostępnił również dane obrazujące, jakie dania zamawiali fani futbolu w trakcie piłkarskiego mundialu w Rosji. Na przełomie czerwca i lipca kubki smakowe kibiców najczęściej podbijały takie dania jak: pad thai, mix pierożków na parze, frytki, burrito chili con carne, cheeseburger i pizza.

Miłośnicy piłkarskiej fiesty chętnie zamawiali także kultowe pozycje z menu restauracji McDonald’s. Polska jest zresztą jednym z 26 rynków, na których McDonald’s oferuje możliwość dostawy swoich dań dzięki aplikacji Uber Eats, w ramach McDelivery. Uber Eats jest jedyną aplikacją partnerską McDonald’s na całym świecie, służącą do zamawiania jedzenia. W Polsce z platformy Uber Eats w ramach McDelivery korzysta aktualnie 79 restauracji sieci McDonald’s, a jej klienci zamawiają najczęściej… cheeseburgery. Użytkownik Uber Eats z Warszawy zamówił z McDonald’s 54 burgery z serem. Inny fan piłki nożnej (tym razem z Poznania) również złożył zamówienie obejmujące 54 pozycje, jednak jego repertuar posiłków był nieco bardziej zróżnicowany. Zażyczył sobie bowiem: 15 razy frytki oraz kurczaka McNuggets® (20 szt.), 10 cheeseburgerów, po 8 razy sałatkę Kurczak Premium - Chrupiący Kurczak i McChickena, a także po 4 razy BigMaca i WieśMaca.

Uber Eats to aplikacja, która pozwala na zamawianie jedzenia z lokalnych i sieciowych restauracji, dając wgląd w menu i zdjęcia zamawianych potraw oraz zawarte w nich składniki. Dzięki wielu dostępnym filtrom, aplikacja pozwala na odszukanie dokładnie takiego dania, na które użytkownik ma w tej chwili ochotę. Osoby korzystające z aplikacji mogą również oceniać zamówione przez siebie potrawy za pomocą gwiazdek (1-5), dzięki czemu najwyżej ocenione dania będą wyświetlały im się w pierwszej kolejności. Co więcej, aplikacja Uber Eats wykorzystuje mechanizmy z zakresu machine learning, czyli uczenia maszynowego. Na podstawie wyborów dokonywanych przez użytkownika „poznaje” jego smaki, „ucząc się” ich i rekomendując potrawy, mogące odpowiadać jego gustom kulinarnym.

Z aplikacji mobilnej Uber Eats mogą korzystać właściciele smartfonów z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. Obecnie używają jej mieszkańcy ponad 200 miast z 30 państw na całym świecie, zamawiając posiłki z ponad 80 tysięcy restauracji dostępnych globalnie w aplikacji.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.