Tylko dla influencerów

Fameshop - bo o nim mowa - to pierwszy sklep przeznaczony wyłącznie dla twórców internetowych.

Fameshop to oryginalny koncept, pierwsza tego typu realizacja nie tylko w Polsce, ale i na świecie. - Nie powinien zaskakiwać fakt, że taki koncept powstaje właśnie u nas, bo to jeden z najlepiej rozwiniętych rynków jeżeli chodzi o influencer marketing. Z wieloletniego doświadczenia w tej branży wiemy, że brakowało na rynku takiej usługi - komentuje Konrad Traczyk, CEO Hash.fm.

Stworzony przez specjalizującą się w influencer marketingu Agencję Hash.fm sklep Fameshop to miejsce w którym influencerzy mogą zgłaszać się po wystawione produkty i otrzymać je bezpłatnie w zamian za publikacje na ich temat w swoich kanałach społecznościowych.

Dzięki temu do akcji zgłaszają się tylko ci influencerzy, którzy są realnie zainteresowani produktem. To oni decydują, jaki produkt będzie odpowiedni dla ich kanału i ciekawy dla ich obserwujących.

- Ostatnie miesiące pokazały nam jak duży potencjał ma Fameshop. Przeprowadziliśmy kilkadziesiąt akcji, które cieszyły się pozytywną reakcją i dużym zainteresowaniem influencerów i zaowocowały świetnymi publikacjami w ich kanałach. Z Fameshopa skorzystały już takie firmy jak L’Oreal, home&you czy Ochnik. Akcje prowadziliśmy głównie na Instagramie, ale testowaliśmy je również z sukcesem na Youtube. Mamy w planach prowadzenie kampanii również w innych mediach społecznościowych m.in. na Tik Toku - mówi Konrad Traczyk.

Influencerzy na Fameshop mają łatwy dostęp do markowych produktów, które mogą testować, recenzować i opisywać bez konieczności ich kupna czy wysyłania próśb o ich przesłanie do działów marketingu poszczególnych firm. Z Fameshopa korzystają zarówno znani twórcy jak i mikroinfluencerzy.

- Fameshop to najprostszy sposób na autentyczny influencer marketing. Staraliśmy się, aby dla klienta proces był jak najbardziej przejrzysty. Poprzez krótki brief klient przekazuje nam kluczowe informacje o produkcie i grupie docelowej, a my zajmujemy się resztą. Zamieszczamy produkt na Fameshopie, przyjmujemy zgłoszenia influencerów, weryfikujemy zgłoszonych, wybieramy finalnych do współpracy, wysyłamy produkty, zbieramy raport z publikacji. Dzięki świetnym narzędziom analitycznym i automatyzacji poszczególnych elementów cały proces realizujemy bardzo efektywnie - dodaje Konrad Traczyk.

Według agencji Newspoint już dla ponad 70% odbiorców treści tworzone przez blogerów są pierwszym źródłem informacji o produktach. Dlaczego influencerzy są najbardziej wiarygodnym kanałem dla internautów? Po pierwsze dlatego, że budzą oni zaufanie. Społeczność obserwująca danego blogera robi to ze względu na jego charyzmę, wiedzę w danym temacie oraz atrakcyjny sposób przedstawiania treści. Influencerzy często stawiają na integrację ze swoimi fanami poprzez odpisywanie na ich komentarze, dzięki czemu stają się oni znacznie bardziej wiarygodni od statycznej tradycyjnej reklamy.

W 2018 r. prawie pół tysiąca youtuberów opublikowało na swoich kanałach ponad 46,5 tys. wideo. Zostały wyświetlone łącznie 7 mld razy. Szczegóły tutaj.

 

Joanna Hamdan 11407 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.