Devil Energy Drink wciąż budzi kontrowersje

Stowarzyszenie Twoja Sprawa kontynuuje batalię sądową przeciw producentowi Devil Energy, który w kontrowersyjny sposób promuje swoje napoje.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa (STS) wygrało w sądzie kolejną sprawę przeciw firmie Waterius, producentowi napoju energetycznego Devil Energy.

W ubiegłym roku na profilu facebookowym Devil Energy opublikowano reklamę z wizerunkiem kobiety klęczącej przed mężczyzną (na zdjęciu).

W wyniku pozwu złożonego przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa przeciwko firmie sąd rejonowy w Legnicy uznał, że reklama była niezgodna z dobrymi obyczajami i zasądził od spółki kwotę 60 tys. zł na rzecz jednej z organizacji społecznych wspierających polską młodzież ze Wschodu oraz nakazał opublikowanie przeprosin na facebookowym profilu Devil Energy.

W sierpniu ub.r. marka zamieściła na swoim profilu "przeprosiny", tyle że w przewrotnej formie: "Producent napoju Energetycznego Devil Energy Drink – przeprasza wszystkie osoby, które zostały urażone opublikowanym postem. Jest nam podwójnie przykro, po pierwsze z powodu interpretacji reklamy przez niektóre kręgi, wskazujące na seks oralny, po drugie ze względu na tak złe skojarzenia (w niektórych kręgach) wynikające z uprawiania tego typu miłości. Jeszcze raz przepraszamy".

Zdaniem STS prawomocny wyrok sądu nie został wykonany przez Waterius. Co więcej, na facebookowym profilu Devil Energy pojawiła się informacja, że przeprosiny nie zostaną opublikowane. Spółka nie zapłaciła również pieniędzy na cel społeczny. W związku z tym STS zainicjowało kolejną sprawę i uzyskało kolejne orzeczenie. Tym razem sąd zasądził 30 tys. zł jako sankcję za niewykonanie przez Waterius wcześniejszego wyroku i zobowiązał Waterius do publikacji przeprosin pod rygorem ukarania kwotą 2 tys. zł za każdy dzień zwłoki. Orzeczenie jest nieprawomocne.

- Jeżeli Waterius w dalszym ciągu nie zastosuje się do orzeczeń sądów i nie zapłaci całości należności, w imieniu Stowarzyszenia Twoja Sprawa wkrótce złożymy wniosek o ogłoszenie upadłości spółki i będziemy badać możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności władz spółki - zapowiada mec. Katarzyna Paczuska-Tokarska z kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, która reprezentowała Stowarzyszenie pro bono w tej sprawie.

Stowarzyszenie zapowiada także podjęcie kroków prawnych w związku z kolejną reklamą opublikowaną na profilu facebookowym napoju Devil Energy. Utrzymana jest  w podobnej konwencji jak poprzednie, lecz tym razem postacią, która w niej występuje, jest chłopiec oraz hasło: "Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach”. Miałaby być to element kampanii społecznej na temat konsumpcji napojów energetycznych przez dzieci. Zdaniem STS wykorzystywanie dzieci w sposób seksualizujący je nie może być akceptowane w branży reklamowej. Stowarzyszenie złożyło już skargę do Rady Reklamy.

Obecnie STS ustala, czy i tym razem za opublikowanie reklamy odpowiada Waterius, czy inny podmiot z sieci spółek powiązanych z Jolantą Hauzer. Według stowarzyszenie strona internetowa, do której kieruje facebookowy profil Devil Energy, nie zawiera jasnych informacji na temat podmiotu ją prowadzącego.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zajmuje się ochroną dzieci i młodzieży przed niekontrolowanym i zbyt łatwym dostępem do pornografii.

Maciej Burlikowski 47 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.