Mastercard i nowa dźwiękowa melodia marki

Aby nadać marce nową dynamikę, Mastercard wprowadza jej dźwiękową identyfikację. Klienci korzystający z rozwiązań Mastercard na całym świecie - fizycznie, cyfrowo lub głosowo - będą słyszeć tę samą charakterystyczną melodię Mastercard.

- Dźwięk dodaje istotny, nowy wymiar do tożsamości naszej marki. W przyszłości będzie to ważny element, po którym ludzie będą rozpoznawać Mastercard – uważa Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w Mastercard.

Podkreśla, że firma postawiła sobie ambitny cel, jakim było stworzenie melodii, która będzie charakterystyczna i autentyczna, a jednocześnie będzie można ją dopasować do różnych kultur i nośników.

- Nasza marka dźwiękowa ma nie tylko akcentować naszą obecność, lecz także być pozytywnie odbierana na całym świecie – tłumaczy Rajamannar.

Aby melodia Mastercard była pozytywnie odbierana na całym świecie, firma zaangażowała muzyków, artystów i agencje z całego świata, w tym muzycznego innowatora Mike’a Shinodę z Linkin Park. Owocem tej współpracy jest charakterystyczna, zapadająca w pamięć melodia, którą można dostosować do różnych nośników i kultur. Dzięki temu Mastercard trafia do lokalnego odbiorcy, a jednocześnie na całym świecie mówi jednym głosem. Ponadto zastosowanie różnych instrumentów muzycznych i zróżnicowanego tempa pomaga odtwarzać melodię Mastercard w kilku stylach, takich jak operowy, kinowy i bardziej dynamiczny, jak również tworzyć liczne interpretacje regionalne.

Melodia Mastercard będzie używana w wielu kontekstach, od logo dźwiękowych oraz dzwonków na telefon, poprzez muzykę na czekanie, aż po dźwięki akceptacji w punktach sprzedaży.

- Dźwięki wywołują uczucia, dzięki czemu mogą być skutecznym narzędziem dla marek. Dynamiczny rozwój podcastów, strumieniowej transmisji muzyki oraz inteligentnych głośników sprawia, że strategia audio jest dla marek już nie atrakcyjnym dodatkiem, lecz koniecznością - mówi Matt Lieber, współzałożyciel i prezes firmy Gimlet. Jego zdaniem tożsamość dźwiękowa - audiowizytówka marki - jest obecnie równie ważna co identyfikacja wizualna.

W tygodniu przyznania 61. nagrody Grammy Mastercard uruchomił nowy, wielokanałowy program marketingowy, w którym bierze udział artystka nominowana do tej nagrody, Camila Cabello. Jest to pierwszy materiał kreatywny, w którym pojawi się dźwiękowe logo firmy.

Po wprowadzeniu melodii Mastercard w Stanach Zjednoczonych, pojawi się ona również na ceremonii wręczenia nagród BRIT Awards w Londynie, a następnie na konferencji Mobile World Congress w Barcelonie. Kolejne wdrożenia dźwiękowe Mastercard będą zapowiadane na całym świecie w nadchodzących miesiącach.

Wprowadzenie dźwiękowej identyfikacji jest elementem obecnej transformacji marki Mastercard, w której firma rezygnuje z podawania jej nazwy w symbolu graficznym. Pisaliśmy o tym tutaj.

 

Katarzyna Pierzchała 2801 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }