Galeria Sfera, mimo niedziel, zadowolona z 2018 roku

13 milionów klientów, 13 nowych sklepów, prawie 50 odnowionych umów - bielska Galeria Sfera z sukcesem zamknęła kolejny rok działalności.

W ubiegłym roku w Galerii Sfera otworzono 13 sklepów nowych marek, w tym największy w regionie salon Martes Sport Premium o powierzchni ponad 1500 mkw. (drugi co do wielkości sklep w Polsce).

W ciągu ostatnich 12 miesięcy bielska galeria wzbogaciła ofertę w kategorii zdrowie i uroda o marki: Trendy Inter Optyk, Way to Beauty, Vision Express, a w nowej odsłonie zaprezentowała się perfumeria Douglas. Z kolei do grona 13 salonów oferujących biżuterię i akcesoria dołączyła marka Bijou Brigitte oraz Tous w nowej aranżacji.

W kategorii moda w Sferze zadebiutowały: Femestage, Kenzaro i Recman oraz salon bielizny Triumph. W listopadzie ub.r. została otwarta księgarnia sieci Mole Mole, uzupełniając ofertę kategorii Czas Wolny, która obecnie obejmuje 9 sklepów. Poszerzona została także oferta gastronomiczna, w tym segmencie zadebiutowały: Dominium Pizza, Cukiernia Sowa oraz Przystanek Gruzja. Blisko 50 marek zdecydowało się natomiast na kontynuację współpracy, pozostając w portfolio największej w tym regionie galerii handlowej.

Jak podkreśla Monika Magner, dyrektor Sfery, pomimo wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta miniony rok był dobry dla lokali gastronomicznych w zarządzanym przez nią centrum handlowym.

- Nasi najemcy z branży gastronomicznej bez wahania zgłosili chęć prowadzenia działalności w dni objęte ograniczeniem handlu - mówi Monika Magner. – W niedziele niehandlowe galeria cieszyła się dużą popularnością ze względu na śródmiejski charakter, szeroką ofertę gastronomiczną i rozrywkową oraz właściwą promocję - wyjaśnia.

Dodaje, że Galeria Sfera od lat jest liderem w regionie i może pochwalić się dużą popularnością wśród mieszkańców Bielska-Białej, regionu, a także klientów zagranicznych (m.in. z Czech i Słowacji). Footfall w 2018 r. utrzymywał się na stabilnym poziomie i wyniósł około 13 milionów odwiedzających w skali roku. Największą odwiedzalność Sfera odnotowała w Black Weekend (23-25 listopada) oraz 27 grudnia 2018 r. Ta dość wysoka frekwencja utrzymuje się również w wakacje, w czym duży udział mają klienci z Czech i Słowacji oraz turyści. Jak się dowiedzieliśmy, w 2018 r. wzrosła średnia wartość koszyka zakupowego o 10%.

Ubiegły rok był również czasem modernizacji Galerii i jej otoczenia. W ramach zaplanowanych prac poprawiono komunikację pomiędzy piętrami. Zmiany zauważyli także użytkownicy parkingu wielopoziomowego: w celu ułatwienia nawigacji i korzystania z parkingu wprowadzono nowe oznakowanie, a także wyremontowano klatki schodowe. Wydzielono też strefę kiss&ride.

Na terenie galerii wprowadzono także udogodnienia z myślą o rodzinach z dziećmi. W strefie gastronomicznej powstała przestrzeń do zabawy i wypoczynku oraz miejscem do karmienia i pielęgnacji najmłodszych. Toalety zostały wyposażone w sanitariaty dostosowane do wzrostu dzieci.

Modernizacja nie ominęła małej architektury i nabrzeża rzeki Białej. W Galerii powstała również bezpłatna strefa coworkingu z dostępem do internetu, miejscami do pracy indywidualnej, stołem konferencyjnym dla sześciu osób oraz miniczytelnią. Ze strefy mogą korzystać klienci oraz pracownicy galerii – w pomieszczeniu mogą przeprowadzić spotkanie, szkolenie lub rozmowę kwalifikacyjną.

- W 2019 r. będziemy kontynuować wypracowaną strategię, oferując naszym klientom nie tylko udane zakupy, ale również pomysły na wartościowo spędzony czas wolny - zapewnia Monika Magner. - Będziemy organizować wydarzenia kulturalne oraz eventy i warsztaty dla rodzin z dziećmi. Nie zabraknie również charytatywnych akcji, dzięki którym pomożemy potrzebującym dzieciom z Bielska-Białej i okolic – wymienia.

Galeria Sfera w Bielsku-Białej to największa galeria handlowa Podbeskidzia (132 tys. mkw. powierzchni użytkowej), pierwsze centrum handlowe IV generacji w regionie i pierwszy projekt w Polsce, który zrewitalizował tereny po dawnej fabryce włókienniczej. To także portfolio 250 polskich i zagranicznych marek, z których aż 70% wybrało Sferę jako jedyną lokalizację swoich salonów na Podbeskidziu. Obiekt należy do funduszu ESCF II, reprezentowanego przez CBRE Global Investors. Za zarządzanie nieruchomością odpowiada CBRE, a procesem komercjalizacji zajmuje się dział powierzchni handlowych CBRE.

Sfera działa od 2001 r.

Katarzyna Pierzchała 2838 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }