Właściciel Stokrotki zainwestuje 600 mln euro

Maxima Grupė, właściciel sieci handlowych w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, zatwierdził strategię działania w 2025 r., określając długoterminową wizję, jej główne cele i priorytety rozwoju.

Najważniejszym priorytetem jest transformacja ukierunkowana na poprawę doświadczeń klientów i tworzenie lepszych warunków pracy dla pracowników. Planowane są inwestycje w istniejące i nowe sklepy w wysokości 600 mln euro w siedem lat.

– W ciągu dwóch dziesięcioleci działalności Maxima zbudowała litewski sukces biznesowy: od jednego sklepu w Wilnie do detalicznego lidera w krajach bałtyckich – mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i dyrektor generalny Maxima Grupė. – Rozumiemy, że aby przekształcić się z silnego gracza regionalnego w odnoszącą sukcesy firmę międzynarodową, musimy się zmienić. Chcemy być cenieni nie tylko za bogatą sieć sklepów, szeroki asortyment i dobre ceny, ale także za wysoką jakość usług i przyjemne zakupy. Będzie to wymagało wkładu każdego pracownika, dlatego chcemy szanować zaangażowanie i energię pracowników, którzy są integralną częścią kultury naszej organizacji – dodaje.

W opracowywaniu strategii uczestniczyło ponad stu pracowników spółek grupy z pięciu krajów.

Głównym celem strategii jest zachęcenie klientów do wybierania sklepów grupy jako miejsca codziennych zakupów. Mają one być wygodne, zapewniać szeroki asortyment i korzystną cenę do jakości. Ta ostatnia będzie zapewniona poprzez zwiększenie wydajności operacyjnej przedsiębiorstw, a tym samym zmniejszenie kosztów, a w konsekwencji także cen. Strategia przewiduje oszczędność 500 milionów euro w ciągu 7 lat dzięki bardziej wydajnym rozwiązaniom do zarządzania przedsiębiorstwem.

Kluczowymi zadaniami w strategii są również zrównoważony charakter funkcjonowania. – Dążymy do osiągnięcia naszych celów w sposób odpowiedzialny, zapewnienia dobrobytu naszym klientom i pracownikom, budowania opartych na zaufaniu relacji z partnerami, zachęcania i wspierania lokalnych producentów oraz ochrony środowiska – mówi Dalius Misiūnas.

Wraz ze zmianami wewnętrznymi strategia Maxima Grupė przewiduje również szybką ekspansję międzynarodową, z inwestycjami wynoszącymi prawie 100 milionów euro rocznie do 2025 r., co razem da co najmniej 600 milionów euro. Inwestycje te zostaną przeznaczone na wzmocnienie sieci sklepów na istniejących i nowych rynkach oraz na rozwój nowych kanałów sprzedaży. Celem jest wzrost obrotów grupy o 7 procent rocznie.

– W ubiegłym roku podjęliśmy kilka ważnych kroków z myślą o aktywnej ekspansji: przejęliśmy i zintegrowaliśmy sieci handlowe w Polsce, a także jako jedni z pierwszych w regionie wyemitowaliśmy obligacje o wartości 300 mln euro. To solidna podstawa do dalszej ekspansji zagranicznej – uważa prezes grupy.

 

Magdalena Weiss 1820 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }