Walentynki to nie czas na konwencjonalizm

Badania pokazują rozbieżność między tym, jak spędzamy walentynki a tym, jak chcielibyśmy je świętować. Sprawdź więc, co kupić na Dzień Zakochanych, aby uniknąć rozczarowania bliskiej osoby.

O tym jak trudno podarować trafiony prezent na walentynki, bo podarek bez wątpienia być musi, świadczą styczniowe badania SW Research* przeprowadzone na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent.

Z badań wynika, że 70% respondentów planuje na ten dzień wydatki rzędu od kilkudziesięciu do 300 zł lub więcej, przy czym 20,5% badanych (najwięcej) zamierza przeznaczyć niewiele, bo od 50 do 100 zł. Być może stąd rozbieżności między tym, co otrzymujemy od drugiej połowy jako prezent a tym czego oczekujemy.

Jak wskazuje Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent większość pytanych 14 lutego spędza raczej konwencjonalnie, choć marzy o czymś wyjątkowym. Dla 20% idealnym prezentem jest wspólny wyjazd, a dla 12,4% - przeżycie czegoś wyjątkowego, np. wspólny masaż, degustacja wina czy lot widokowy turystycznym samolotem. Dopiero na dalszych pozycjach plasują się tradycyjne upominki rzeczowe, typu kwiaty lub czekoladki (10,5%), biżuteria (9%) czy perfumy i kosmetyki (7%).

W tym kontekście nie dziwi, że spośród najbardziej zaskakujących/dziwnych zdaniem respondentów prezentów, które kiedykolwiek otrzymali 14 lutego najwięcej wskazań zyskały: bielizna (8,7%), kwiaty (7,6%), ale też czekoladki/słodycze (6,3%), a nawet biżuteria (3,7%). Wśród nieoczekiwanych upominków znalazły się ponadto m.in. skarpetki (4,2%), kartka/laurka (4%), akcesoria kuchenne (3,6%), ... informacja o ciąży (3,3%) czy sprzęt elektroniczny (1,9%).

Wyłania się więc obraz Polaka niezbyt skłonnego do eksperymentów w kwestii walentynkowych upominków - większość respondentów (26,5%) 14 lutego w tym roku planuje spędzić z bliską osobą podczas intymnego wieczoru w domowym zaciszu. Niewiele mniej (24%) wybierze randkę poza domem, wyjście na romantyczną kolację, do kina lub do teatru. 

Liczba osób celebrujących święto zakochanych przybywa, zwłaszcza wśród przedstawicieli generacji Z i milenialsów. Jak podaje Picodi już ponad 70% osób deklaruje, że obchodzi walentynki, a wśród osób będących w związkach tylko 9% mężczyzn i 3% kobiet ignoruje ten dzień.

*Badanie zostało zrealizowane w dniach 21-24 stycznia 2019 przez agencję SW Research. Wyniki opracowano na podstawie odpowiedzi reprezentatywnej próby 1074 Polaków w wieku 15-55 lat. Badanie zostało zrealizowane z wykorzystaniem ankiety internetowej metodą CAWI.

Ilona Mrozowska 3000 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }