Mokate nie jest już dystrybutorem kawy Lavazza

Od 1 lutego 2019 r. dystrybutorem włoskiej marki Lavazza w Polsce jest firma Navo Orbico. Wcześniej było to Mokate. Nie są znane powody zmiany dystrybutora.

Navo Orbico jest dystrybutorem marek z różnych kategorii takich jak: pielęgnacja ciała, kosmetyki, chemia gospodarcza, produkty spożywcze, małe AGD, chemia profesjonalna (kanał HoReCa) oraz zabawki.

Strategicznymi dostawcami są światowi liderzy rynku FMCG: Procter&Gamble, Kellogg’s oraz inni producenci. Firma zatrudnia prawie 600 osób, z czego połowę w dziale sprzedaży. Ma dwa centra dystrybucyjne zlokalizowane w Gądkach k. Poznania i w Sochaczewie k. Warszawy.

Mokate miało umowę na dystrybucję marki Lavazza od 2011 r. Dzięki temu Mokate razem z marką Lavazzą było numerem jeden w kawach ziarnistych.

Tymczasem jak dowiadujemy się z komunikatu rozesłanego do mediów "podpisanie umowy z Navo Orbico stanowi rozpoczęcie nowego rozdziału dla Lavazzy na polskim rynku i oznacza nową fazę inwestycji, które mają na celu powiększenie grona klientów we wszystkich segmentach. Ponadto marka chce być jeszcze bliżej rynku i konsumentów, poprzez wprowadzanie innowacji oraz nowości produktowych". 

Kontrakt uwzględnia dystrybucję produktów Lavazzy w kanałach detalicznym i HoReCa (hotele, restauracje i kawiarnie).

Lavazza to jeden z największych marek kawy na świecie, obecna w Polsce od ponad 20 lat. Marka jest liderem sprzedaży kawy ziarnistej (ma 22,5-procentowy udział w rynku) oraz marką notującą najszybszy wzrost sprzedaży w segmencie kawy mielonej (roczny wzrost rzędu 15,8%).

 

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }