Ustronianka przejmuje firmę Hoop!

Właściciel marki Ustronianka, firma ZMB Capital podpisała wstępną umowę zakupu 100% udziałów w Hoop Polska od czesko-słowackiej Kofoli. Cenę zakupu ustalono na kwotę nie mniejszą niż 13 mln euro, pomniejszoną o saldo należności.

Do sfinalizowania transakcji konieczne jest spełnienie kilku warunków po obu stronach oraz uzyskanie zgody UOKiK. Przewidywane zamknięcie transakcji nastąpić ma wiosną 2019 r. 

Grupa Ustronianka przejmuje całą działalność Hoop Polska, w tym zakład i zaplecze produkcyjne
w Kutnie, znaki towarowe dla kluczowych marek z portfolio firmy, a także pracowników i sieć dystrybucji. Transakcja nie obejmuje zamkniętego zakładu produkcyjnego w Grodzisku Wielkopolskim i prawa do znaków Wody Mineralnej Grodziska.

Hoop to producent i dystrybutor napojów Hoop Cola, popularnych syropów owocowych Paola, wody mineralnej Arctic+ i napojów Jupik. Od 2018 r. Hoop jest także dystrybutorem produktów marki Nestea.

– Porozumienie, dzięki któremu Hoop pod nasze skrzydła, jest kamieniem milowym na drodze do zwiększenia naszej konkurencyjności na rynku. Dzięki tej transakcji zyskaliśmy nowoczesny zakład produkcyjny, również pod względem logistycznym, a także pozyskaliśmy tradycyjne i znane polskie marki – mówi właściciel Ustronianki Michał Bożek.

Grupa Kofola informowała już wcześniej, że sprzedaż Hoop Polska jest jednym z możliwych scenariuszy rozwoju firmy na naszym rynku. Producent obciążał bowiem wyniki grupy, mimo prowadzonej restrukturyzacji. W jej ramach zamknięto m.in. zakład w Grodzisku Wielkopolskim.

Cenę zakupu ustalono na kwotę nie mniejszą niż 13 milionów euro, pomniejszoną o saldo należności.

– Uważamy, że udało nam się zapewnić stabilność Hoop Polska i jej pracowników. Cieszymy się, że spółka znalazła się w rękach Ustronianki – szanowanej, lokalnej firmy rodzinnej, która jest na rynku od wielu lat. Jestem przekonany, że Hoop i jego produkty mają przed sobą teraz szerokie perspektywy – komentuje Jiří Vlasák z Grupy Kofola.

Kofola pozostanie na naszym rynku poprzez Premium Rosa – producenta przetworów owocowych i produktów ziołowych, który jest częścią Grupy Kofola od 2017 r. Po sfinalizowaniu transakcji Kofola skoncentruje się na dalszym rozwoju Premium Rosa na rynku polskim oraz innych filarach grupy w Czechach, Słowacji i regionie Adriatyku.

Ustronianka, której właścicielem jest Michał Bożek, powstała w 1980 r. i zatrudnia dziś prawie pół tysiąca osób. W 2010 r. Ustronianka, jako pierwsza wprowadziła na rynek wodę mineralną z jodem, stając się tym samym prekursorem w segmencie wody funkcjonalnej. Dwa lata później rozpoczęła produkcję napojów wykonanych w zaawansowanej technologii aseptycznej, która pozwala na powstawanie w pełni naturalnych, niegazowanych napojów bez konserwantów.

Wciąż rozbudowywane portfolio obejmuje: wody mineralne, wodę źródlaną, a także warianty funkcjonalne i smakowe z dodatkiem soku owocowego, produkowane pod marką Ustronianka. W ofercie firmy znajdują się także: gazowany napój orzeźwiający Grappa,skierowane do najmłodszych napoje Grapcio i Grapcio Kids oraz Ice Tea Ustronianka i Riders.

Magdalena Weiss 1820 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }