Ustronianka przejmuje firmę Hoop!

To już pewne: właściciel Ustronianki ma zgodę UOKiK-u na przejęcie Hoopa.

O takich planach pisaliśmy na handelextra.pl na początku lutego. Wówczas właściciel marki Ustronianka, firma ZMB Capital podpisał wstępną umowę zakupu 100% udziałów w Hoop Polska od czesko-słowackiej Kofoli. Cenę zakupu ustalono na kwotę nie mniejszą niż 13 mln euro, pomniejszoną o saldo należności.

Grupa Ustronianka przejmie całą działalność Hoop Polska, w tym zakład i zaplecze produkcyjne
w Kutnie, znaki towarowe dla kluczowych marek z portfolio firmy, a także pracowników i sieć dystrybucji. Transakcja nie obejmuje zamkniętego zakładu produkcyjnego w Grodzisku Wielkopolskim i prawa do znaków Wody Mineralnej Grodziska.

Hoop to producent i dystrybutor napojów Hoop Cola, popularnych syropów owocowych Paola, wody mineralnej Arctic+ i napojów Jupik. Od 2018 r. Hoop jest także dystrybutorem produktów marki Nestea.

– Porozumienie, dzięki któremu Hoop pod nasze skrzydła, jest kamieniem milowym na drodze do zwiększenia naszej konkurencyjności na rynku. Dzięki tej transakcji zyskaliśmy nowoczesny zakład produkcyjny, również pod względem logistycznym, a także pozyskaliśmy tradycyjne i znane polskie marki – mówi właściciel Ustronianki Michał Bożek.

Grupa Kofola informowała już wcześniej, że sprzedaż Hoop Polska jest jednym z możliwych scenariuszy rozwoju firmy na naszym rynku. Producent obciążał bowiem wyniki grupy, mimo prowadzonej restrukturyzacji. W jej ramach zamknięto m.in. zakład w Grodzisku Wielkopolskim.

Cenę zakupu ustalono na kwotę nie mniejszą niż 13 milionów euro, pomniejszoną o saldo należności.

– Uważamy, że udało nam się zapewnić stabilność Hoop Polska i jej pracowników. Cieszymy się, że spółka znalazła się w rękach Ustronianki – szanowanej, lokalnej firmy rodzinnej, która jest na rynku od wielu lat. Jestem przekonany, że Hoop i jego produkty mają przed sobą teraz szerokie perspektywy – komentuje Jiří Vlasák z Grupy Kofola.

Kofola pozostanie na naszym rynku poprzez Premium Rosa – producenta przetworów owocowych i produktów ziołowych, który jest częścią Grupy Kofola od 2017 r. Po sfinalizowaniu transakcji Kofola skoncentruje się na dalszym rozwoju Premium Rosa na rynku polskim oraz innych filarach grupy w Czechach, Słowacji i regionie Adriatyku.

Ustronianka, której właścicielem jest Michał Bożek, powstała w 1980 r. i zatrudnia dziś prawie pół tysiąca osób. W 2010 r. Ustronianka, jako pierwsza wprowadziła na rynek wodę mineralną z jodem, stając się tym samym prekursorem w segmencie wody funkcjonalnej. Dwa lata później rozpoczęła produkcję napojów wykonanych w zaawansowanej technologii aseptycznej, która pozwala na powstawanie w pełni naturalnych, niegazowanych napojów bez konserwantów.

Wciąż rozbudowywane portfolio obejmuje: wody mineralne, wodę źródlaną, a także warianty funkcjonalne i smakowe z dodatkiem soku owocowego, produkowane pod marką Ustronianka. W ofercie firmy znajdują się także: gazowany napój orzeźwiający Grappa,skierowane do najmłodszych napoje Grapcio i Grapcio Kids oraz Ice Tea Ustronianka i Riders.

Magdalena Weiss 1919 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }