Frisco.pl bez jajek trójek

Frisco.pl, jako pierwszy e-supermarket w Polsce, całkowicie wycofał jajka z chowu klatkowego z oferty.

Ten spożywczy e-supermarket pierwotnie zapowiedział, że wycofa z oferty jaja z chowu klatkowego (popularne "trójki") do 2025 r. Ten cel udało się jednak osiągnąć znacznie wcześniej – produkt oficjalnie zniknął już ze strony e-sklepu.

- Ogłaszając dwa lata temu wycofanie jajek „trójek” nie spodziewaliśmy się, że tak szybko uda nam się osiągnąć ten cel - komentuje Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl. - Klienci Frisco.pl od dawna częściej wybierali jajka bio czy od kur z wolnego wybiegu. Jaja z chowu klatkowego nie stanowiły znaczącego udziału w sprzedaży na tle całej oferty, dlatego mogliśmy je wyeliminować bez większej straty - przyznaje.

Działania Frisco.pl, podobnie jak wielu innych sieci handlowych i producentów żywności w kraju, mają pozytywny wpływ na sposób pozyskiwania jajek w Polsce i warunki hodowlane kur niosek.

- Już ponad 110 sieci handlowych, restauracji hoteli i firm produkujących żywność pracuje nad wycofaniem jaj pochodzących z hodowli klatkowej. Większość z nich jest aktualnie na etapie wdrażania tych zmian. Proces ten jest często trudny i czasochłonny. Dlatego tym bardziej cieszy nas, że Frisco.pl tak szybko zdecydowało się na wycofanie jaj klatkowych - mówi Marta Cendrowicz, koordynatorka kampanii Jak One To Znoszą? Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Jak przekonuje, zarówno wśród firm jak i konsumentów zdecydowana większość, bo aż 82,4%, uważa, że hodowla klatkowa nie zapewnia kurom odpowiednich warunków.

Ilona Mrozowska 3258 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }