Konkurs grantowy IKEI zakończony

W jego ramach laureatami zostały cztery organizacje, które wkrótce przystąpią do realizacji zwycięskich programów edukacyjnych.

Zwycięskie instytucje otrzymają dofinansowanie w wysokości od 40 do 50 tys. zł, które zostanie przeznaczone na realizację programów edukacji ekologicznej oraz przeciwdziałanie zmianom klimatu.

Laureatów wybrała komisja złożona z pracowników IKEA Retail. Oceniana była między innymi kreatywność, rzetelność i pasja dla tematyki ekologicznej, jak również możliwość efektywnego dotarcia do grup dzieci i młodzieży najbardziej potrzebujących wsparcia.
 
W tegorocznej edycji zwyciężyli: Stowarzyszenie Origo w Sejnach, woj. podlaskie, Zespół Szkolno-Przedszkolny z Oddziałami Integracyjnymi w Glince, woj. dolnośląskie, Miejskie Centrum Pomocy Społecznej w Pabianicach, woj. łódzkie oraz Stowarzyszenie Pomocy Akson we Wrocławiu, woj. dolnośląskie.
 
Konkurs grantowy jest częścią międzynarodowej kampanii "Zabawa to poważna sprawa", której celem jest wspieranie dzieci i młodzieży w różnych aspektach życia. Aktualna edycja dedykowana była tematyce edukacji ekologicznej i zmian klimatu.

Nieodłącznym elementem kampanii "Zabawa to poważna sprawa" jest kolekcja pluszowych maskotek Sagoskatt, tworzona we współpracy z dziećmi z całego świata. W tegorocznej kolekcji jedną z nich była uśmiechnięta foczka z małą rybką w kieszeni, która zaprojektowana została przez 8-letnią Natalię z Polski. Dochód ze sprzedaży zabawek w całości przeznaczony jest na wsparcie zwycięskich organizacji, w tym ich programów edukacyjnych i remonty placówek. Organizacje będą realizować zgłoszone przez siebie projekty w pierwszym półroczu 2019 r.
 
Dodatkowo, część sklepów IKEA w trakcie kampanii prowadziła zbiórkę pluszaków, aby następnie przekazać je do lokalnych partnerów. W efekcie zebranych zostało w sumie prawie 7,5 tys. zabawek, które trafią m.in. do przedszkoli oraz szpitali w Lublinie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku oraz Poznaniu.
 
Joanna Hamdan 8110 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }