Stokrotka i Sano wreszcie razem

1 lutego sfinalizowane zostało połączenie należących do Maxima Grupė sieci detalicznych działających w na naszym rynku.

Połączone spółki będą działać pod marką Stokrotka. Zmiana nazwy sklepów Sano ma przebiegać stopniowo, a zakończenie procesu planowane jest w pierwszej połowie roku.

Obecnie pod marką Sano działa 36 sklepów w północno-zachodniej części Polski. W 2017 r. ich przychody przekroczyły 71 mln euro.

Ponadto pod koniec 2018 r. została przeprowadzona integracja sieci Aldik, należącej do Maxima Grupė od 2012 r. W ramach tego procesu 30 sklepów należących do sieci zmieniło nazwę na Stokrotka.

- Niebawem zakończymy połączenie naszych trzech sieci działających w Polsce, tak aby działały pod jedną nazwą. Wybraliśmy markę Stokrotka, ponieważ jest dobrze znana, lubiana przez klientów i ma mocną pozycję w segmencie sklepów osiedlowych. Teraz rozpoczniemy kolejny etap naszej działalności, skupiając się na poprawie pracy i otwieraniu nowych lokalizacji - mówi Dalius Misiūnas, prezes zarządu i CEO Maxima Grupė.

W 2019 r. Maxima Grupė zamierza otworzyć kolejne 120-140 sklepów na pięciu rynkach. Wiele z nich będzie w Polsce. Ponadto w tym roku spółka planuje zainwestowanie co najmniej 100 mln euro w ekspansję i modernizację swoich sieci sklepów na wszystkich rynkach.

Stokrotka to spółka, która powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Sieć posiada sklepy na osiedlach, w mini-centrach i galeriach handlowych. Typowe placówki handlowe mają od 200 mkw. do 1000 mkw. powierzchni sprzedaży i oferują od 4 do 10 tys. pozycji asortymentowych.

Joanna Hamdan 11242 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.