Bezmięsne Emiraty

Weganizm jest "trendy". Wiedzą o tym właściciele linii lotniczych Emirates, które w styczniu, miesiącu znanym wśród wegan na całym świecie jako "Veganuary", linie podały na pokładach swoich samolotów ponad 20 tys. wegańskich posiłków.

Pod wpływem międzynarodowej inicjatywy zachęcającej do przejścia na dietę roślinną – szczególnie z początkiem roku – liczba zamówień wegańskich posiłków na pokładzie wzrosła o ponad 40%.

W liniach Emirates potrawy wegańskie są już trzecim najczęstszym wyborem pasażerów w klasie ekonomicznej wśród posiłków specjalnych. W zeszłym miesiącu linie Emirates zdobyły tytuł najlepszej linii lotniczej dla wegan w plebiscycie przeprowadzonym wśród pasażerów przez magazyn Vegan News.

Przewoźnik ma w swojej ofercie przeszło 170 wegańskich przepisów! Zespół dietetyków i kucharzy Emirates przyrządza potrawy ze świeżych warzyw i zbóż. Linie, które słyną z dań inspirowanych kuchnią regionalną, przygotowują posiłki wegańskie na bazie specjałów popularnych w miejscowościach, do których latają.

Są więc m.in. grzybowe ravioli, warzywny tadżin z kaszą kuskus czy ragoût z batatów, soczewicy i szpinaku podawane z brązowym ryżem gotowanym na parze. Dania obiadowe uzupełniają wegańskie desery takie jak parfait limonkowe z musem daktylowo-cytrusowym, tort czekoladowy czy budyń z nasion chia.

Posiłki wegańskie oraz inne posiłki specjalne są dostępne na wszystkich trasach obsługiwanych przez Emirates i w każdej z klas rezerwacyjnych. Można zamówić je do 24 godzin przed odlotem. Wszystkie menu pokładowe są zmieniane raz w miesiącu.

Pasażerowie, którzy nie przepadają za dietą roślinną, mogą wybrać spośród standardowych dań przygotowywanych przez szefów kuchni. Linie podają około 110 mln posiłków rocznie, przygotowując potrawy z taką samą dbałością o szczegóły dla pasażerów klas pierwszej, biznes i ekonomicznej. Przewoźnik obsługujący rocznie ponad 55 mln pasażerów podróżujących do 140 miast na sześciu kontynentach śledzi globalne trendy kulinarne i serwuje na pokładach swoich samolotów kuchnię inspirowaną regionalnymi potrawami.

Joanna Hamdan 9180 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }