Oferty szyte na miarę
"Nie jestem wszyscy, a na imię nie mam każdy" - coraz częściej protestują klienci. Okazuje się, że sklep internetowy Woodhouse znalazł sposób na to by pogodzić interesy zarówno biznesu jak i nabywców, jednocześnie nie krzywdząc żadnej ze stron.
Sklep internetowy Woodhouse, którego serwery i magazyny gromadzą ofertę ponad 50 wiodących marek modowych, takich jak BOSS, Armani i McQ opracował rozwiązania technologiczne, które pomogły w wyśrubowaniu wyniku finansowego. Jak? Automatycznie wyświetlając spersonalizowane komunikaty podczas przeglądania witryny. W tym celu opracowany system wykorzystujący wielkie zbiory danych i uczenie maszynowe. Efekty? Współczynnik konwersji wzrósł o 44%, zaś opuszczone wózki na zakupy spadły o 3%.
- Dziś sztuczna inteligencja nie jest już pojęciem awangardowym - jest technologiczną rzeczywistością do której firmy muszą przywyknąć - mówi Rafał Szychowski, CEO agencji OAN, należącej do grupy Cloud Technologies specjalizującej się w Big Data marketingu. - Jej wykorzystanie jest coraz powszechniejsze, biznes zwracając się w stronę AI poszukuje wzrostu wydajności i wsparcia funkcji wykonywanych przez ludzi. Jeżeli jeszcze nie wykorzystujesz sztucznej inteligencji to jesteś w mniejszości - dodaje.
Nowa ankieta Gartnera ujawniła, że liczba organizacji wdrażających AI wzrosła w ciągu ostatnich czterech lat o 270% i trzykrotnie w ciągu ostatniego roku.
Styliści na bezrobociu
Silnik analizatora oparty na sztucznej inteligencji pracuje wykorzystując jako paliwo zgromadzone przez firmę dane. Głównie chodzi o informacje o tym, które przedmioty są często kupowane lub przeglądane razem. Następnie automatycznie przygotowane przez AI kompozycje wyświetlają się odwiedzającym witrynę. W ten sposób algorytm zachęca do cross sellingu, czyli sprzedaży krzyżowej. Poszczególni klienci są rozpoznawani i przedstawiane są stylizacje z rekomendacjami dostosowanymi do ich marki, stylu i preferencji w nawiązaniu do produktów, które już trafiły do koszyka. A co z tymi, których koszyk wypełniony jest powietrzem? Otrzymują oni rekomendacje w czasie rzeczywistym oparte na dotychczasowych bestsellerach.
Spersonalizowane rekomendacje zostały również dodane do strony koszyka, aby przypomnieć kupującym przedmioty, które wcześniej wzbudziły ich zainteresowanie, ale nie zostały do niego rzucone w momencie przeglądania oferty.
- Rozumiemy, że wszyscy nasi klienci są różni i niepowtarzalni - i potrzebowaliśmy sposobu na spersonalizowanie ich doświadczenia poprzez przedstawienie najbardziej odpowiednich marek, produktów i wiadomości dla każdej osoby - wyjaśnia Sophie McFegan, visual merchandiser w Woodhouse.
Oparty na sztucznej inteligencji aparat do personalizacji wykorzystuje zebrane przez sklep duże zbiory danych, aby zrozumieć każdego odwiedzającego go użytkownika, umożliwiając wykorzystanie uczenia maszynowego do przewidywania i automatycznego dostarczania gościom najbardziej odpowiednich treści. To skutkuje maksymalizacją konwersji e-commerce, wzrasta średnia wartość zamówienia i retencja klientów.
Zaangażowanie AI w biznesie było szersze i szybsze niż zakładały prognozy ekspertów. Ten wzrost wynika z faktu, że możliwości sztucznej inteligencji znacznie dojrzały, a zastosowania tej technologii są coraz bardziej uniwersalne i efektywne, na czym zyskują zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci. Obecnie firmy są bardziej skłonne do wdrożenia tej technologii.
Wiceprezes ds. Badań w firmie Gartner, Chris Howard, powiedział w wywiadzie na Techradar.com: - Cztery lata temu wdrażanie sztucznej inteligencji było rzadkie, tylko 10% respondentów odpowiedziało, że ich organizacje wdrożyły sztuczną inteligencję lub zrobią to wkrótce. W 2019 r. liczba ta wzrosła do 37%, co oznacza wzrost o 270% w ciągu czterech lat. Jeśli jesteś CIO, a twoja organizacja nie używa sztucznej inteligencji, istnieje spora szansa, że robią to twoi konkurenci, a to powinno być powodem do niepokoju.