Forum Gliwice: to był rekordowy rok

Gliwickie centrum 2018 r. zamknęło rekordowymi w historii obiektu obrotami oraz znakomitymi wynikami w sektorze rozrywki i gastronomii.

Zdaniem przedstawicieli centrum handlowego rozwój oferty restauracyjnej i rekreacyjnej to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów w wolne niedziele. Realizację celów wspiera strategia leasingowa, dzięki której podpisane zostały umowy na wynajem ponad 7 000 mkw. powierzchni handlowej.

2018 rok był czasem, w którym gliwickie centrum zbierało owoce modernizacji. W 10. rocznicę działalności obiekt przeszedł bowiem kompleksową metamorfozę. Poprawiła się także jego funkcjonalność, między innymi dzięki licznym usprawnieniom i nowym rozwiązaniom komunikacyjnym wewnątrz galerii.

Zwyżkowy trend odwiedzalności, która w CH Forum wyraźnie rosła w okresie modernizacji oraz po jej zakończeniu, miał szanse na kontynuację również w 2018 r. Jednakże w marcu został on przyhamowany przez nowe przepisy regulujące handel w niedziele.

– Choć ubyły nam 22 niedziele handlowe, utrzymaliśmy odwiedzalność na zbliżonym poziomie do wyników rejestrowanych w 2017 – mówi Patrycja Duczmal, z ramienia JLL dyrektor CH Forum Gliwice.

Dla tego gliwickiego centrum 2018 r. okazał się być natomiast rekordowym pod względem obrotów.

– Osiągnęliśmy najlepszy wolumen obrotów rocznych CH Forum w historii jego istnienia. W dodatku utrzymaliśmy tempo wzrostu tego wskaźnika na poziomie 4%. To potwierdza, że prowadzone przez nas działania marketingowe, sposób zarządzania obiektem, efekt modernizacji i wprowadzanych wciąż udogodnień dla klientów, dają znakomite rezultaty – komentuje Patrycja Duczmal.

Również dobór najemców i strategia leasingowa okazały się trafne i przyczyniły do osiągniętych wyników. Wśród nowych najemców, którzy pojawili się w CH Forum w ub.r. modowe marki Greenpoint i Rogoza, galanteria skórzana Thomas by Albatross, sportowe Sizeer i 50 Style, restauracja Olimp, a także koncept Pryzmat, będący połączeniem salonu optycznego i galerii sztuki. W galerii pojawił sie także My Fitness Place.

Zmiany zachodzące w obiekcie skłoniły także najemców do odnowienia swoich salonów. Często wiązało się to z ich powiększeniem oraz zmianą lokalizacji. Tak było w przypadku salonów Reserved oraz Mohito z Grupy LPP (moda), CCC (obuwie), Ochnik (obuwie i galanteria skórzana), 4F (sport) oraz T-Mobile i Orange (telefonia).

– W 2018 roku podpisaliśmy umowy na ponad 7 000 mkw. To prawie jedna szósta komercyjnej powierzchni centrum. Budujemy strategię stabilnego rozwoju obiektu w czasie, kiedy na znaczeniu zyskują przestrzenie rozrywkowe i gastronomiczne w centrach handlowych. Naszym celem jest bycie numerem jeden w regionie pod względem oferty z sektora mody i urody oraz rozrywki – podsumowuje Weronika Kuna, leasing manager CH Forum z ramienia firmy JLL.

Efekty zawartych kontraktów widoczne będą także w tym roku. W strategii rozwoju zarządca CH Forum stawia na sektory gastronomii i rozrywki.

– W obecnej sytuacji rynkowej, na którą mocno oddziałują wolne niedziele, atutem okazuje się dobra oferta w tych segmentach. CH Forum posiada jedyny w mieście multipleks, a także nowoczesny klub fitness, salon wirtualnej rzeczywistości, a nawet unikalną w skali kraju bibliotekę. To wszystko nas wyróżnia, a śródmiejska lokalizacja sprzyja odwiedzinom również w tzw. dni niehandlowe – tłumaczy Patrycja Duczmal.

Dlatego już na wiosnę oferta rozrywkowa CH Forum wzbogaci się o znacznie większy (550 m kw.) i park zabaw Leopark. Z kolei ofertę gastronomiczną uzupełnią restauracje Makarun, Thai Express, Silver Dragon oraz Döner Berlin Kebab. Nowości pojawią się również w sektorze usług za sprawą Poczty Polskiej oraz touroperatorów TUI i Rainbow Tours (otwarcia w I kw. 2019 r.).

Nowy rok dla CH Forum to także ciąg dalszy modernizacji parkingu, która rozpoczęła się w IV kwartale 2018 r. Jej zakończenie planowane jest na luty br.

Joanna Hamdan 11261 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.