Dobry rok Spomleku

W 2018 r. Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek odnotowała rekordowy, bo 20-procentowy wzrost sprzedaży serów premium.

Na zdjęciu: Edward Bajko, prezes SM Spomlek
 
Miniony rok był dla Mleczarni Spomlek bardzo intensywny. Łączna ilość wyprodukowanych przez nią serów wyniosła niespełna 24 tys. ton, jest to o 10% więcej w porównaniu do roku 2017. Ponadto udało jej się wypracować zysk na "satysfakcjonującym poziomie".  

- Mimo licznych zawirowań na rynku mleczarskim jesteśmy zadowoleni z wszystkiego, co udało nam się przez ten czas osiągnąć. Przede wszystkim skoncentrowaliśmy się na umocnieniu  pozycji rynkowej oraz pozycji naszych kluczowych marek - Serenada i Skarby Serowara. Ponadto udało nam się osiągnąć główny cel, czyli zwiększenie rentowności sprzedaży. Liczymy na to, że w 2019 r. ten wzrost przekroczy 7% - mówi Edward Bajko, prezes zarządu SM Spomlek.

Inwestycje i modernizacje

Rok 2018 był intensywny dla mleczarni również w kontekście przeprowadzonych inwestycji. Obejmowały one przede wszystkim działania w zakresie poprawy efektywności energetycznej, które umożliwiły oszczędność energii we wszystkich zakładach mleczarni o ok. 20%. Skupiono się również na zwiększeniu mocy przerobowych oraz wprowadzaniu ulepszeń w obszarze produkcji. Na potrzeby działu proszkowni zakupiono urządzenia umożliwiające produkcję izolatów białek serwatkowych. Z kolei do działu konfekcji mleczarnia kupiła i uruchomiła nową linię do pakowania plastrów sera. Mleczarnia Spomlek od początku swojej działalności dużą uwagę przywiązuje również do ochrony środowiska naturalnego. W tym celu rozpoczęła dwie inwestycje modernizujące i rozbudowujące oczyszczalnie ścieków w Radzyniu Podlaskim i w Chojnicach.
 
Natomiast w sierpniu 2018 r. mleczarnia postanowiła wprowadzić na rynek produkty pod marką Serenada w nowych odsłonach. Rebrandingowi towarzyszyła intensywna kampania reklamowa obejmująca telewizję oraz internet – video i display. Spot reklamowy był emitowany, m.in. na kanałach: TVN, Polsat, TVP1, TVP2 oraz w najpopularniejszych stacjach tematycznych m.in. TVN Style, Kuchnia+. W ciągu miesiąca od wystartowania kampanii uzyskał ponad milion wyświetleń w serwisie youtube.com.
 
W 2018 r. mleczarnia konsekwentnie umacniała też pozycję w kategorii serów premium. Dzięki ścisłej współpracy z najlepszymi szefami kuchni Skarby Serowara pojawiły się już w ponad 200 restauracjach w całej Polsce. W październiku miała miejsce premiera nowych serów dedykowanych sektorowi HoReCa Bursztyn Szefa i Szafir Szefa, które dojrzewają aż 15 miesięcy. Planując zwiększenie swojej aktywności w branży HoReCa  mleczarnia dedykowała grupę handlowców, którzy zajmują się rozwojem współpracy z tym sektorem.

Wszystkie te działania spowodowały, że w 2018 r. mleczarnia zanotowała 20-procentowy wzrost sprzedaży serów premium.

Ilona Mrozowska 3824 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.