Galeria Katowicka na fali

Imponująca liczba odwiedzających, ustanowiony kolejny rekord dziennej i weekendowej frekwencji, wzrost obrotów, 27 nowych najemców i kilkadziesiąt przedłużonych umów, kolejne projekty społeczne i akcje marketingowe - tak w dużym skrócie wyglądał rok 2018 w katowickim centrum.

Pomimo wprowadzenia ustawy o ograniczeniu handlu w niedzielę i święta oraz pojawienia się dwóch konkurencyjnych obiektów, należące do Employees Provident Fund of Malaysia i zarządzane przez Apsys Polska centrum, 2018 rok zakończyło na mocnym plusie.

W tym czasie, w porównaniu z i tak rekordowym 2017 r. Galerię odwiedziło niemal 15,6 mln osób, przekraczane były progi 1,4 mln oraz 1,5 mln klientów w miesiącu. Takiej frekwencji towarzyszyły obroty średnio na poziomie ponad 4%. Wskaźnik ten, w zestawieniu z 2017, również wzrósł.

W 2018 r. w obiekcie padł kolejny rekord dotyczący odwiedzalności - w piątek, 23 listopada, na zakupy do Galerii Katowickiej wybrało się ponad 84 000 osób, a przez cały weekend – 183 000 osób. Wynik jest zasługą umiejętnego połączenia globalnego trendu z lokalnością, czyli śląską wersją Black Friday.

Na sukces Galerii Katowickiej złożyło się wiele spójnych działań, zmiany na mapie najemców, a także rozwijanie customer experience. Finałem intensywnej komercjalizacji było otwarcie w Galerii Katowickiej 27 nowych sklepów, punktów usługowych i wysp. Wśród najemców pojawili się m.in.: pierwszy w Katowicach salon marki Xiaomi - Mi Store, drugi w Polsce salon Miniso, salon sprzedaży dronów i akcesoriów Dji Ars, a także stacjonarny salon Iperfumy.pl by Notino, firmowy salon Timberland, salon masażu tajskiego Thai Sabai, Obag Store, biżuteria Verona czy Soczewki24. Równie wysokie wyniki osiągnęła rekomercjalizacja obiektu - ponad 30 kolejnych najemców przedłużyło umowy. Część najemców zmieniła lokalizację i poddała swoje salony remodelingowi - nowe wnętrza zyskali m.in. Jean Louis David, Marylin, T-Mobile, Felina, salon 4F czy Pijalnia Czekolady E. Wedel. Pojawiło się również wiele udogodnień, m.in. możliwość wypożyczenia wózka spacerowego dla dziecka, podgrzania posiłku dla malucha, strefa wymiany książek czy postój „kiss & ride”.

2018 r. to również kolejne projekty społeczne - Galeria Katowicka uruchomiła Pokój Wyciszenia dla osób ze spektrum autyzmu. W ramach akcji PopKoolTour stworzyła audiowizualny obraz współczesnych Katowic, a Katowice Fashion Week, cykliczne modowe święto, zyskało miejski szlif – City Edition, z mieszkańcami Śląska jako modelami. Sukces budowały także pozostałe projekty, takie jak Akademia Biznesu i Językowe Pendolino dla najmłodszych, „Oko w oko z pierwszym trenerem kadry siatkarzy”, gdzie klienci Galerii mogli spotkać m.in. Vitala Heynena czy nagrodzony spektakl z udziałem niewidomych „Spójrz na mnie”, przygotowany specjalnie dla Sceny w Galerii i tylko tu grany.

Joanna Hamdan 11259 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.