Żabka będzie inwestować w marki własne

Obecny rok zapowiada się dla sieci Żabka równie intensywnie jak poprzedni. Powstanie co najmniej 600 nowych placówek, ale to nie jedyne plany tej najdynamiczniej rozwijającej się w Polsce sieci typu convenience. Szczegóły zdradza Adam Manikowski (na zdjęciu), wiceprezes Żabki.

HE: Miniony rok był wyjątkowy dla Żabki. Ogłoszono m.in. powstanie "sklepu jutra". Na jakim etapie jest wdrażanie tego projektu?

Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska: W 2018 r. rzeczywiście skoncentrowaliśmy się na potrzebach naszych franczyzobiorców oraz wprowadzeniu rozwiązań ułatwiających zarządzanie sklepem. Zapowiedziana pod koniec roku transformacja cyfrowa sieci wpłynęła na szereg wprowadzanych rozwiązań w tym zakresie, przykładem czego było m.in. wprowadzenie dedykowanej aplikacji mobilnej dla franczyzobiorców, którą wspólnie z nimi opracowywaliśmy. Narzędzie upraszcza zarządzanie m.in. asortymentem, obsługą dostaw oraz inwentaryzacją, ułatwia komunikację i analizę danych. Franczyzobiorcy mogą w nowoczesnym, przyjaznym środowisku technologicznym dbać o to, aby ich sklepy funkcjonowały lepiej i odpowiadały na oczekiwania naszych klientów.

Od czasu gdy fundusz z grupy CVC Capital Partners nabył firmę Żabka w kwietniu 2017 r., firma jeszcze zintensyfikowała swój rozwój. Dynamicznie przybywa nowych placówek, najwięcej tych z nowym logo, w którym wcześniejszy wizerunek żabki zastąpił emotikon. Jak te procesy będą przebiegały w tym roku?

Remodeling sklepów był jednym z najistotniejszych projektów ubiegłego roku. Nowa identyfikacja wizualna, nowoczesne wyposażenie, poszerzony asortyment i jeszcze bardziej przyjazna dla klientów komunikacja w sklepie przyniosły oczekiwane rezultaty zarówno w zakresie postrzegania marki, jak i efektywności sprzedażowej.

W 2018 r. otworzyliśmy łącznie 700 placówek, co przełożyło się na finalną w grudniu liczbę ponad 5400 sklepów. Żabki pojawiły się w wielu nowych lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu jak np. Hotel Hampton by Hilton czy Metro w Warszawie. Z satysfakcją patrzymy na rozwój naszej sieci w biurowcach w ramach współpracy z deweloperami. Kilkanaście sezonowych sklepów pawilonowych działało też w nadmorskich miejscowościach, dając naszym franczyzobiorcom możliwość dodatkowego przychodu w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach.

Dynamika rozwoju sieci wiąże się z ciągłym dostosowywaniem zaplecza logistycznego, które musi gwarantować jakość i dostępność produktów oraz wygodę pracy franczyzobiorców. Dlatego w połowie roku oficjalnie otworzyliśmy piąte centrum logistyczne Żabki w Szałszy (k. Gliwic). Kolejne centrum pozwoliło nam usprawnić procesy kompletacji i transportu, a przede wszystkim dynamicznie reagować na potrzeby franczyzobiorców i klientów.

Jakie wydarzenie zewnętrzne wywarło największy wpływ na działalność firmy w 2018 r.?

Niewątpliwie, tak jak dla wszystkich podmiotów z sektora, było to ograniczenie handlu w niedzielę i święta.

Czym Żabka nas zaskoczy w tym roku?

Obecny rok zapowiada się dla sieci Żabka równie intensywnie jak poprzedni. Będziemy starać się utrzymać dotychczasowe tempo rozwoju, uruchamiając co najmniej 600 nowych placówek. Jednak w ostatecznym bilansie otwarć w 2019 r. najważniejszy jest dla nas dobór lokalizacji, tak aby spełniały one oczekiwania Polaków, co do bliskości i wygody zakupów. Bardzo ważna jest również dobra współpraca z franczyzobiorcami i zainteresowanie naszą ofertą biznesową osób, które chciałyby prowadzić sklep Żabka. Dlatego będziemy wprowadzać nowe narzędzia i rozwiązania, dające jeszcze lepsze perspektywy prowadzenia działalności gospodarczej.

Kluczowe będą również inwestycje w nowoczesną technologię i obszar digital, w szczególności koncentrować będziemy się na rozwoju założeń „Sklepu jutra” oraz uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej dla klientów. Zamierzamy też rozwijać ofertę asortymentową, w szczególności produkty marki własnej.

O Żabce 5.0 pisaliśmy tutaj.

Ilona Mrozowska 2941 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }