Spar Polska otwiera średnio 30 nowych sklepów rocznie. Rozwój następuje we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, tj. Spar Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), Spar (supermarkety proximity) oraz Eurospar (supermarkety powyżej 1000 mkw.).

W ostatnim roku kontynuował rozwój sieci, co pozwoliło operatorowi kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż - tym razem o 7,89% w porównaniu z poprzednim rokiem. Poziom sprzedaży total netto Spara za cały 2018 r. wyniósł 1 112 658 mln zł a sprzedaż LfL wzrosła o 2,32%.

Sieć planuje dalszy wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie convenience oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.

Obecnie pod szyldem Spara działają 252 sklepy. Sieć należy do Bać-Polu, będącego właśnie w restrukturyzacji. Piszemy o tym więcej tutaj.