Spar na plusie, mimo wolnych niedziel

Sieć Spar kończy 2018 r. obrotem przekraczającym 1,12 mld zł netto, osiągając wzrost o 7,89% w porównaniu z 2017 r., pomimo negatywnie wpływającego na rynek spożywczy zakazu handlu w niedziele.

Spar Polska otwiera średnio 30 nowych sklepów rocznie. Rozwój następuje we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, tj. Spar Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), Spar (supermarkety proximity) oraz Eurospar (supermarkety powyżej 1000 mkw.).

W ostatnim roku kontynuował rozwój sieci, co pozwoliło operatorowi kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż - tym razem o 7,89% w porównaniu z poprzednim rokiem. Poziom sprzedaży total netto Spara za cały 2018 r. wyniósł 1 112 658 mln zł a sprzedaż LfL wzrosła o 2,32%.

Sieć planuje dalszy wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie convenience oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.

Obecnie pod szyldem Spara działają 252 sklepy. Sieć należy do Bać-Polu, będącego właśnie w restrukturyzacji. Piszemy o tym więcej tutaj.

Katarzyna Pierzchała 3025 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }