Makro liczy na wzrost marży
Sprzedaż spadła, ale zysk lekko wzrósł - Metro AG ogłosiło wyniki za rok finansowy 2017/2018 zakończony 30 września 2018 r.
W naszym regionie najlepiej poradziła sobie Rumunia, gdzie wysokie wzrosty odnotowały wszystkie segmenty: samodzielni detaliści robiący zakupy w systemie cash and carry, franczyzobiorcy sieci własnej spółki oraz segment HoReCa. Natomiast w Czechach i w Polsce pierwsza z tych grup trwa w stagnacji lub nawet odczuwa lekkie spadki, natomiast dwie pozostałe cieszyły się wzrostami.
W Polsce w 2017/2018 roku sieć Makro zamknęła jeden obiekt i zakończyła rok z liczbą 29 placówek. W trzyletniej perspektywie firma przewiduje lekki wzrost sprzedaży i solidny wzrost zysku operacyjnego oraz marży tegoż zysku.
Natomiast na trwający rok 2018/19 prezes Metro AG, Olaf Koch przewiduje wzrost sprzedaży LfL dla grupy w przedziale 1–3% w stałych kursach walut. Motorem wzrostu mają być rynki Europy Wschodniej (bez Rosji). W Polsce i Rumuni przewidywany jest mocny wzrost zwłaszcza w segmentach franczyzowym oraz gastronomicznym.
Zysk operacyjny powiększony o amortyzację (EBITDA) całej grupy spadł o 40 mln euro w 2017/18 roku do 1,4 mld euro (nie licząc dochodów z nieruchomości), a wraz z nimi zmniejszył się o 86 mln euro do 1,525 mld euro. Zysk netto był jednak – choć nieznacznie, o 0,9% lub 3 mln euro – wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 348 mln euro.

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.