Poczta Polska sprzedaje coraz więcej książek
Okazuje się, że klienci Poczty Polskiej chętnie kupują u tego narodowego operatora pocztowego książki, ale też gry i zabawki dla dzieci.
Wśród pozycji dedykowanych dorosłym czytelnikom najpopularniejsze są poradniki, na drugim miejscu są wydawnictwa religijne, a na trzecim – kulinaria. Na liście najlepiej sprzedających się tytułów w 2018 r. są m.in. „Byłem w niebie. Prawdziwa historia śmierci i powrotu do życia”, „Wołyń we krwi 1943”, „Kuchnia Siostry Anastazji”, „Tatuażysta z Auschwitz” oraz „A ja żem jej powiedziała”.
Firma sukcesywnie oferuje klientom nowości wydawnicze. W ostatnim czasie zostały wprowadzone do sprzedaży m.in. „RysowAnka szczęścia” Anny Zielińskiej-Stecyny, pracownicy Poczty Polskiej oraz „180 000 kilometrów przygody” Tony’ego Halika. Pod koniec stycznia, w dniu premiery w placówkach pocztowych dostępna będzie również najnowsza powieść Remigiusza Mroza „Nieodgadniona” – kontynuacja bestsellerowej „Nieodnalezionej” oraz „Chyłka. Zaginięcie”.
– Nasza oferta skierowana jest głównie do tych klientów, którzy z różnych powodów mają ograniczony dostęp do księgarni. W wielu miejscowościach jedynie w naszych placówkach można zapoznać się z najnowszą ofertą wydawniczą. Dane dotyczące wzrostu przychodów ze sprzedaży wydawnictw dowodzą, że trafiamy w lukę na rynku – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej.
Dodaje, że placówki pocztowe są we wszystkich gminach w Polsce. W sumie spółka ma ponad 7500 placówek, tylko w ubiegłym roku przybyło 76 nowych.
Sprzedaż towarów w placówkach pocztowych prowadzona jest na podstawie umów komisowych. Sprzedaż książek generuje znaczącą część przychodów Poczty obok usług i innych towarów. W 2018 r. stanowiła ona blisko 30% przychodów z działalności handlowej.
Jak ujawnia operator, klienci Poczty Polskiej chętnie kupują również artykuły papiernicze i biurowe. W stałej ofercie są również opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, koperty służące do pakowania przesyłek. Spółka przygotowuje specjalny asortyment na różne okazje, np. cykliczne wydarzenia i święta. W 2018 r. dużym powodzeniem cieszyły się słodycze, napoje oraz asortyment okolicznościowy.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.