Piórko po raz piąty

Rusza kolejna edycja konkursu Biedronki na najlepszą książkę dla najmłodszych.

– 18 tys. nadesłanych ilustracji i tekstów, 130 tys. sprzedanych egzemplarzy książek, 800  tys. zł przeznaczonych na nagrody dla laureatów oraz całe grono miłośników ich twórczości – to efekty dotychczasowych czterech edycji naszego konkursu Piórko.

- Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i  tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody.

Debiutanci, zarówno od słów, jak i od ilustracji, po raz kolejny mają szansę zdobyć po 100 tys. zł. Prace literackie w jubileuszowej V edycji można nadsyłać od 17 stycznia do 26 lutego.
 
W pierwszym etapie tegorocznej edycji konkursu „Piórko” Kapituła Nagrody wybierze najlepszy nadesłany tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. Uczestnicy mogą nadsyłać swoje teksty poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl. Każdy może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 do 60 tys. znaków.

W drugim etapie (23 maja –1 lipca) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst.

Konkurs przeznaczony jest dla debiutujących, pełnoletnich pisarzy i ilustratorów. Mogą się do niego zgłaszać też osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami.

Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tys. egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie.
 
Do tej pory w ramach konkursu ukazały się cztery książki dla najmłodszych odbiorców: w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską; w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej; w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemz; w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.

Książki wydane w ramach konkursu Biedronki sprzedały się w sumie w ponad 130 tys. egzemplarzy. 

Joanna Hamdan 9735 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }