- Już teraz z ekscytacją czekamy, czym tegoroczni uczestnicy zaskoczą zarówno jurorów, jak i tysiące klientów Biedronki – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska, zasiadająca w obu Kapitułach Nagrody.
Debiutanci, zarówno od słów, jak i od ilustracji, po raz kolejny mają szansę zdobyć po 100 tys. zł. Prace literackie w jubileuszowej V edycji można nadsyłać od 17 stycznia do 26 lutego.
W pierwszym etapie tegorocznej edycji konkursu „Piórko” Kapituła Nagrody wybierze najlepszy nadesłany tekst dla dzieci w wieku 4-10 lat. Uczestnicy mogą nadsyłać swoje teksty poprzez stronę www.piorko.biedronka.pl. Każdy może zgłosić maksymalnie trzy prace o objętości od 20 do 60 tys. znaków.
W drugim etapie (23 maja –1 lipca) zostaną wyłonione najciekawsze prace graficzne ilustrujące wybrany w pierwszym etapie tekst.
Konkurs przeznaczony jest dla debiutujących, pełnoletnich pisarzy i ilustratorów. Mogą się do niego zgłaszać też osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach, ale nie zostały laureatami.
Książka autorstwa laureatów dwóch etapów konkursu zostanie wydana w nakładzie kilkudziesięciu tys. egzemplarzy i trafi do sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w listopadzie.
Do tej pory w ramach konkursu ukazały się cztery książki dla najmłodszych odbiorców: w 2015 r.: „Szary domek” Katarzyny Szestak, ilustrowany przez Natalię Jabłońską; w 2016 r.: „Córka bajarza” Moniki Radzikowskiej z ilustracjami Moniki Białej; w 2017 r.: „Nieustraszony Strach na Wróble” Grzegorza Majchrowskiego z ilustracjami Marii Giemz; w 2018 r.: „Mały Saj i wielka przygoda” autorstwa Magdaleny Wiśniewskiej z ilustracjami Marcina Macięgi.
Książki wydane w ramach konkursu Biedronki sprzedały się w sumie w ponad 130 tys. egzemplarzy.